۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

پیام حداد عادل به مناسیت سال تحصیلی جدید

حداد عادل در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به فرهنگیان خاطرنشان کرده است: متعهد شویم فرزندان این سرزمین را که در اختیار ما هستند با بصیرت بار آوریم.
کد خبر : ۳۸۰۶۰۳
صراط: غلامعلی حداد عادل رئیس هیأت امنای کانون مدارس اسلامی به مناسبت فرا رسیدن اول مهر و آغاز سال تحصیلی پیامی خطاب به معلمان کشور صادر کرده است.

در این پیام آمده است: فرارسیدن اول مهر و آغاز سال تحصیلی را به معلمان و مربیان کشور و مدیران آموزشگاه‌ها تبریک می‌گویم و فرصت تقارن مهرماه را با ماه محرم برای ادای احترام به پیشگاه سید و سالار شهیدان و یاران باوفای او مغتنم می‌شمارم.  

آغاز سال تحصیلی موقع مناسبی است تا ما معلمان با خدای خود عهد کنیم که کار تعلیم و تربیت را همچون عبادت تلقی کنیم و در این عبادت اخلاص بورزیم.

دانش‌آموزان را امانتی بدانیم که به دست ما سپرده شده و باید در حفظ این امانت کوشا باشیم.  

در شروع سال تحصیلی با خدای خود عهد کنیم که دانش‌آموزان را علاوه بر آشنایی با علم و دانش بر اساس توحید و خداپرستی و دین‌داری و اخلاق تربیت کنیم و آنان را برای یک زندگانی فردی و اجتماعی شایسته آماده سازیم.

متعهد شویم که فرزندان این سرزمین را که در اختیار ما هستند، با بصیرت بار آوریم تا در پرتو آن بصیرت، به ارزش دستاوردهای مهم «استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی» که حاصل خون شهیدان و همت و درایت امام راحل(ره) است، پی برند و قدر آن را بدانند.  

اول مهر فرصتی است تا ما معلمان، که افسران خط اول دفاع از انقلاب اسلامی در جنگ نرم دشمنان هستیم، تصمیم بگیریم و برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان را با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب آشنا کنیم و مخصوصاً معنا و مفهوم «اقتصاد مقاومتی» را بدانان بیاموزیم و لوازم دستیابی به اقتصاد مقاومتی را که یکی از آنها «سبک زندگی اسلامی» است با عمل و رفتار خود بدانان معرفی کنیم.  

امیدوارم سال تحصیلی 97 ـ 96، برای ملت ایران و خانواده بزرگ آموزش و پرورش و مجموعه گسترده مدارس عضو کانون مدارس اسلامی، سال پربرکت و امیدبخشی باشد و همه ما بتوانیم به نیکوترین وجه به وظایف دینی و ملی خود در عرصه آموزش و پرورش عمل کنیم.  

منبع: فارس