۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

تفاوت آماده‌سازی تیم‌های ایران و عربستان برای جام‌جهانی

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عربستان درنظر دارد تا پیش از جام جهانی حدود 130 روز اردو برای شاگردانش در نظر بگیرد.
کد خبر : ۳۸۰۷۳۵
صراط: سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عربستان درنظر دارد تا پیش از جام جهانی حدود 130 روز اردو برای شاگردانش در نظر بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار با ازبکستان و قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی برای آماده سازی شاگردانش پیش از حضور در جام جهانی روسیه حدود 79 روز اردو درنظر گرفت تا درصورت محقق شدن این برنامه  یوزپلنگ های آسیا با آمادگی کامل عازم رقابت های جام جهانی 2018 شوند. البته 14 روز از زمان آماده سازی تیم ملی برای دیدار مقابل کره جنوبی و سوریه در 2 هفته پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی مصرف شد.

برنامه کی روش از سوی برخی از مربیان لیگ برتری مورد انتقاد قرار گرفته است و آن ها بدون درک کردن اهمیت معتبرترین رویداد فوتبالی جهان و تنها برای حفظ منافع تیمشان اعتقاد دارند مربی پرتغالی باید حجم اردوی های آماده سازی تیم ملی را کاهش دهد.

اگر این حالت را با درخواست ادگاردو بائوسا، سرمربی آرژانتینی ای که به تازگی هدایت تیم ملی عربستان را برعهده گرفته از باشگاه های این کشور مقایسه کنیم به تفاوت عجیب در نحوه آماده سازی 2 تیم آسیایی حاضر در جام جهانی پی می بریم.

بائوسا به سرمربیان و مدیران باشگاه های عربستانی اعلام کرده با توجه به کافی نبودن روزهای فیفا دی برای آماده سازی شاگردانش بهتر است تمام تیم هایی که بازیکن ملی پوش در اختیار دارند در هفته های باقی مانده تا آغاز جام جهانی 2 تا 3 روز آن ها را در اختیار کادرفنی تیم ملی عربستان قرار دهند.

اگر باشگاه های عربستانی با این درخواست موافقت کنند تیم ملی این کشور از ابتدای مهر تا تا 24 خرداد 97(زمان آغاز جام جهانی) حدود 130 روز در اردو است. نکته حائز اهمیت اینجاست که تمام شاگردان بائوسا  برخلاف ملی پوشان ایرانی در لیگ عربستان بازی می کنند و  او در تمام روزهای روزهای اردویی می تواند تیم کاملی را در اختیار داشته باشد.