۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

اولین کنگره شهدای مدافع حرم روحانی برگزار می شود

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری اولین کنگره شهدای مدافع حرم روحانی در سال آینده خبر داد.
کد خبر : ۳۸۰۸۲۶
صراط: نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری اولین کنگره شهدای مدافع حرم روحانی در سال آینده خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم رونمایی از  20 کتاب ترجمه شده به زبانهای خارجی که در خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد، گفت: خوشبختانه در عرصه ترجمه کتابهای دفاع مقدس گامهای خوبی برداشته شده است و ما به دنبال این هستیم که کار به نتیجه برسد و بعد آن را اعلام کنیم.

وی با اشاره به  20 عنوان کتاب ترجمه شده اظهار کرد: از مجموعه کتابهایی که امروز رونمایی می‌شود،  آن 23 نفر، گلهای سرخ، پایی که جا ماند، جشن حنابندان، خاکهای نرم کوشک، سلام بر ابراهیم، دختر شینا، مسیح در شب قدر، من زنده‌ام، من و کتاب، لشکر خوبان، نورالدین پسر ایران، هدایت سوم، همت، تپه برهانی، گلستان یازدهم، همه 13 سالگی‌ام، نسیم سبز خاطره و نگین هامون است که از مجموع این کتابها 20 جلد آن به زبان عربی، 2 جلد روسی، 2 جلد آذربایجانی و ترکی آذری، 8 جلد ترکی استانبولی، 2 جلد اردو است که علاوه بر این نزدیک به 30 جلد کتاب در حال ترجمه  یا چاپ است.

وی با اشاره به تلاش برای ترجمه کتب  تقریظ شده از سوی رهبر معظم انقلاب ، گفت: همچنین در حال گسترش و دامنه این ترجمه‌ها به زبانهای انگلیسی، سواحلی، نیجری، فرانسوی، هندی، اسپانیولی و اوسنگری هستیم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپا،  نقش روحانیت در دفاع مقدس را یکی از موضوعات کمتر پرداخته شده برشمرد و گفت: کتاب زنده‌رود در تکریت تدوین و چاپ شده و کتاب شبیه دیوارها که زندگی یک روحانی آزاده لبنانی را روایت می‌کند به چاپ رسیده است. همچنین اولین کتاب در خصوص فرماندهان و نقش آنها در دفاع مقدس تدوین و چاپ شده و تدوین و چاپ آنها تا 30 الی 40 جلد ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به حماسه مدافعان حرم و چاپ کتابهایی در خصوص زندگینامه و رشادتهای آنها گفت: تاکنون نزدیک 100 جلد کتاب برای مدافعان حرم چاپ شده اما به صورت کامل زندگینامه آنها پرداخته نشده و هدف ما این است که از زندگینامه شهدای حرم را به صورت داستان و رُمان بنویسیم که این موضوع آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین کتاب مخصوص شهر نوبل و الزهراء‌ در حال تدوین است که شیعیان در آن شهرها را بیان می‌کنند که دو جلد کتاب در خصوص شعر و مدافعان حرم تدوین شده که جلد اول آن با نام ما را مدافعان حرم آفریدند را تا پایان مهرماه چاپ خواهد شد و جلد دوم آن پس از انتشار جلد اول منتشر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در خصوص نقش روحانیت در جنگ سوریه و عراق گفت: ما فقط از ایران 27 روحانی شهید داریم و تعداد زیادی نیز شهدای مدافع حرم روحانی عراقی داریم. در این زمینه نیز قریب به 16 جلد کتاب تدوین شده و برخی دیگر نیز در حال نگارش و چاپ است و 4 جلد آن بزودی چاپ خواهد شد.

وی افزود: بعد از تدوین این کتابها اولین کنگره شهدای مدافع حرم را در سال آینده برگزار خواهیم کرد و بیش از 30 مستند و یک فیلم سینمایی آماده پخش از تلویزیون است که در آستانه برگزاری کنگره شهدای روحانی مدافع حرم این مستندها پخش خواهد شد که این کتابها را بنیاد فرهنگی شهید شیرازی و با نظارت آقای مرتضی سرهنگی چاپ خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه کتابهای ترجمه شده خارجی توسط خود ناشران آن کشورها ترجمه و توزیع خواهد شد، گفت: این آمادگی وجود دارد تا هر کشوری که تمایل دارد این نوع کتابها را چاپ و توزیع کند مقدمات این کار را برای آن کشور فراهم کند.

وی با اشاره به استقبال خوب کشورها از این کتابها گفت: استقبال از کتابهای مقدسی ترجمه شده به حدی بوده که برخی از آنها به چاپ دوم و سوم رسیده و دارای تاثیرات مطلوبی بوده است.

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: ما برای شهدای مدافع حرم هیچ تفکیک و فرقی قائل نیستیم و آنچه مهم است شهدا و جبهه مقاومت هستند و با همین نگاه به این شهدا می‌پردازیم.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار کتاب سرلشکر قاسم سلیمانی گفت: کتابی که درباره سردار سلیمانی منتشر شده است نواقصی دارد. همچنین دو جلد کتاب از حاج قاسم در خصوص عملیات کربلای 5 به نگارش درآمده است که با نظر سردار سلیمانی منشر نشده بود البته  با صحبت‌هایی که کرده‌ایم درصدد انتشار این کتابها هستیم.