۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

نیکی هیلی، میهمان ویژۀ نشست ایران و 1+5

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در کنار رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور در نشست وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک شرکت می کند.
کد خبر : ۳۸۰۸۳۹
صراط:  نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در کنار رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور در نشست وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک شرکت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، حضور هیلی در کنار تیلرسون نشانه ای از نقش مهم وی در تیم سیاست خارجی ترامپ دارد.
این دو مقام آمریکایی امروز(چهارشنبه) درنیویورک با وزرای خارجه ایران، چین، فرانسه، آلمان، روسیه وانگلیس دیدار می کنند و درباره توافق هسته ای و بازبینی این توافق به بحث می پردازند.

اما ظاهرا حمایت چندانی از ایده مذاکره مجدد توافق هسته ای به عمل نیامده است. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته (سه شنبه) این مساله را رد کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز پیشتر در توییتی، توافق بهتر را توهمی صرف خوانده بود.

در پی نشست های کارشناسی و برگزاری کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در سطح معاونان وزیر امور خارجه، روسای دستگاه های دیپلماسی هفت کشور پایه گذار برجام بار دیگر بر سر میز مذاکره حاضر می شوند.

این نشست دومین رایزنی مشترک وزیران امور خارجه ایران و 1+5 پس از تائید نهایی برجام است که به مانند دور پیشین در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود. دومین نشست وزیران امور خارجه هفت کشور در حالی برگزار می شود که نزدیک به یک سال از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می گذرد.

ترامپ روز گذشته (سه شنبه) در اولین سخنرانی اش در اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل سخنانی را علیه ایران به زبان آورد.