۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

گوشت 13 درصد گران شد

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه امسال قیمت گوشت در همدان ۱۳ درصد افزایش یافت، گفت: واردات گوشت از کشورهای دیگر از افزایش قیمت گوشت جلوگیری کرد.
کد خبر : ۳۸۰۹۸۶
صراط: رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه امسال قیمت گوشت در همدان ۱۳ درصد افزایش یافت، گفت: واردات گوشت از کشورهای دیگر از افزایش قیمت گوشت جلوگیری کرد.

به گزارش تسنیم، علیرضا شجاعی ظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار استان همدان با اشاره به اینکه واردات گوشت مستقیماً از فرودگاه همدان می‌تواند برای استان مفید واقع شود، اظهار داشت: واردات گوشت سبب کاهش قیمت در بازار همدان شده است که در این شکل واردات شاید بتوانیم گوشت منطقه غرب کشور را نیز وارد کنیم.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال وضعیت مطلوب بوده است، عنوان کرد: امسال دولت میزان تورم را کمتر از 10 درصد اعلام کرده است.

شجاعی با تأکید بر اینکه فقط قیمت فلزات به دلیل نوسانات موجود در بازار جهانی، 57 درصد در کشور افزایش داشته است، تصریح کرد: میانگین افزایش قیمت در دیگر کالاهای 10.86 درصد بوده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه حوزه مسکن فعال‌تر شده است، بیان کرد: بخش مسکن 8 درصد رونق داشته است.

شجاعی با بیان اینکه واردات ضایعات افت کرده است، عنوان کرد: واردات شمش آهن کمتر شده است که این موضوع رونق تولید آهن در کشور را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه قیمت برنج 2.7 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: قیمت گوشت 13 درصد افزایش داشت که با واردات جلوی افزایش قیمت گوشت گرفته شد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه قیمت لبنیات در همدان 5.8 درصد و قیمت روغن ثابت بوده است، گفت: قیمت میوه و تره‌بار 16 درصد و حبوبات 15 درصد در بازار همدان افزایش داشته است.

شجاعی با تأکید بر اینکه قیمت حبوبات، چای و رب در بازار همدان به ترتیب 15، 2.5 و 4 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: قیمت لوازم‌التحریر نیز در همدان با افزایش 3.2 درصد مواجه بوده است.