۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

نا امیدی شدید رژیم صهیونیستی از ترامپ

حملات محدود اسرائیل بعد از آن شدت گرفت که آنها از سیاست‌های ترامپ در جنگ سوریه و تمرکز آمریکا بر داعش و توجه‌نداشتن به فعالیت‌های حزب‌الله ناامید شدند. در همان زمان، نتانیاهو علنا از آتش‌بس به ابتکار روسیه در جنوب سوریه انتقاد کرد؛
کد خبر : ۳۸۱۲۵۲
صراط: روز گذشته جنگنده‌های اسرائیلی اهدافی را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق بمباران کردند. روزنامه شرق در مطلبی درباره علت این اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی نوشت:

«هرچند در گذشته حملات متعددی در خاک سوریه به اسرائیل نسبت داده شده است؛ اما این مسئله در ماه‌های اخیر و بعد از پیروزی‌ها و دستاوردهای نظامی بشار اسد در جنگ با داعش، اهمیت دوچندانی یافته است. حمله روز گذشته، چند روز بعد از آن صورت می‌گیرد که اسرائیل یک پهپاد حزب‌الله را در ارتفاعات جولان در مرز سوریه و اسرائیل، سرنگون کرد. دو هفته قبل از آن نیز جنگنده‌های اسرائیلی یک پایگاه را در سوریه بمباران کردند که گفته می‌شد برای تولید سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌شده است.
 
با‌ این‌حال، طبق اعلام دیده‌بان حقوق‌ بشر سوریه، آنچه اسرائیلی‌ها از آن به‌عنوان پایگاه ساخت سلاح‌های شیمیایی یاد می‌کنند، درواقع یکی از ساختمان‌های مرکز پژوهش و مطالعات علمی سوریه بوده است. در واقع، حملات محدود اسرائیل بعد از آن شدت گرفت که آنها از سیاست‌های ترامپ در جنگ سوریه و تمرکز آمریکا بر داعش و توجه‌نداشتن به فعالیت‌های حزب‌الله ناامید شدند. در همان زمان، نتانیاهو علنا از آتش‌بس به ابتکار روسیه در جنوب سوریه انتقاد کرد؛ آتش‌بسی که از نظر اسرائیل، باعث گسترش دامنه عمل حزب‌الله و ایران می‌شد.»