۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

کشف کالای قاچاق از داخل خودروهای وارداتی +عکس

در جدیدترین نمونه از کشفیات قاچاق، ماموران موفق شدند از داخل خودروهای سواری وارداتی کالای قاچاق کشف و ضبط کنند.
کد خبر : ۳۸۱۳۵۰
صراط: در جدیدترین نمونه از کشفیات قاچاق، ماموران موفق شدند از داخل خودروهای سواری وارداتی کالای قاچاق کشف و ضبط کنند.

به گزارش تسنیم، ماموران گمرک موفق شدند از داخل خودروهای سواری وارداتی که توسط کامیون های خودرو بر وارد کشور شده بودند کالای قاچاق کشف و ضبط کنند .

این کالاها در داخل خودروهای سواری صفر کیلومتر وارداتی از ترکیه و در قسمت های مختلف این خودروها جاسازی و سپس این خودروها از طریق کامیون های خودرو بر وارد کشورمان شده بود که با هوشیاری ماموران گمرک بازرگان کشف و ضبط شد .


کشف کالای قاچاق از داخل خودروهای وارداتی +عکس

بخش عمده کالاهای مکشوفه از داخل این خودروها را نوشابه های انرژی زا تشکیل می دهد . نوشابه انرژی زا در ظرف های فلزی نیم لیتری بسته بندی شده و داخل قسمت های مختلف سواری های وارداتی جاسازی و توسط کامیون های سواری بر ورودی به کشور وارد شده بود . ماموران گمرک بازرگان در این عملیات موفق شدند تعداد ١٨٩٦ بسته انواع نوشابه های انرژی زا را کشف کنند .

کشف روزانه کالاها و انواع مواد مخدر قاچاق در گمرکات در حالی صورت می گیرد که کنترل های گمرکی در گمرک ایران الکترونیکی و هوشمند شده و همزمان با افزایش سه برابری تجهیزات گمرک از جمله ایکس ری های پیشرفته کامیونی، تعداد سگ های کنترل کننده مواد مخدر و کالا نیز در سال گذشته در گمرکات کشور 100 درصد افزایش داشته است .

افزایش اقدامات کنترلی گمرک ایران موجب شد تا کشفیات انواع کالای قاچاق در گمرکات سال گذشته 56 درصد افزایش یابد و گمرک ایران موفق شد بیشترین تعداد کشف مواد مخدر را در میان گمرکات دنیا به خود اختصاص دهد . هم اکنون گمرک ایران رتبه نخست کشف مواد مخدر را در میان گمرکات دنیا و رتبه دوم را در کشف سایر کالاهای قاچاق در اختیار دارد .