۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

حامد همایون از ادای یک نذر گفت

محسن رجب پور، حامد همایون و سامان امامی همزمان با انتشار قطعه «ام المصائب» از انگیزه ها و دغدغه های خود برای ارایه آثار مذهبی مرتبط با ایام محرم و صفر سخن گفتند.
کد خبر : ۳۸۱۳۵۲
حامد همایون از ادای یک نذر گفت
صراط: محسن رجب پور، حامد همایون و سامان امامی همزمان با انتشار قطعه «ام المصائب» از انگیزه ها و دغدغه های خود برای ارایه آثار مذهبی مرتبط با ایام محرم و صفر سخن گفتند.

به گزارش مهر، حامد همایون خواننده موسیقی پاپ همانند سال گذشته که قطعه «هیهات» را با موضوع  عزاداری حضرت سیدالشهدا ارائه کرد، طی روزهای گذشته قطعه «ام المصائب» را نیز در فضای مجازی منتشر کرد که به گفته او و دست اندرکاران موسسه «ترانه شرقی» نذر هر ساله مجموعه برای عرض ارادت به امام حسین (ع) ارائه شده است.

حامد همایون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انگیزه ها و دغدغه های خود برای تولید این پروژه گفت: اولین هدفی که باعث می شود ما چنین کارهایی را انجام دهیم اعتقادات شخصی‌مان است و با حمایت های محسن رجب پور به عنوان تهیه کننده و مدیربرنامه هایم و اینکه او هم در این زمینه اعتقادات زیادی داری، انگیزه ها دو چندان شد. به هر حال محسن رجب پور نیز هر سال در نزدیکی ایام محرم نذر دارد که با هنرمندش کاری را تولید کند و حالا باعث افتخار من است که قطعاتی را با مضامین مذهبی منتشر کرده ام.

وی ادامه داد: به نظر من هنرمندی که ممکن است الگوی برخی از جوانان مملکتش باشد باید علاوه بر کارهایی که به طور عام هنری انجام می دهد کارهای مناسبتی هم انجام دهد و من فکر می کنم تولید «هیهات» و «ام المصائب» می تواند مخاطبان را در زنده نگه داشتن یاد امام حسین یاری کند. من بر این باورم اگر خوانندگانی که مردم به آنها لطف دارند تلاش کنند تا چنین آثاری را تولید کنند، قطعا فضای موثر هنری برای زنده نگه داشتن نام و یاد حضرت سیدالشهدا و واقعه عاشورا به وجود می آید.

این خواننده موسیقی پاپ اظهار کرد: زنده نگه داشتن نام و یاد حضرت امام حسین(ع) و واقعه کربلا وظیفه همه ماست. ما باید با این کارهای فرهنگی مقابل حمله های مداوم فرهنگی بایستیم.

این چراغ  هیچوقت خاموش نمی شود

محسن رجب پور مدیرعامل موسسه «ترانه شرقی» و تهیه کننده آثار حامد همایون نیز به خبرنگار مهر گفت: بسیار خوشحالم که در این مدت با فعالیت های گروهی که در مجموعه «ترانه شرقی» شکل گرفته توانستیم بر اساس نذری که داشتیم دو قطعه «هیهات» و «ام المصائب» را تولید کنیم. قطعه «هیهات» حول موضوعات محرم و عاشورا سیر می کرد و «ام المصائب» نیز قطعه است که مبنای آن یک روضه است و در قالب نوحه بیان می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر برخی از نوحه خوان ها بر اساس ترانه های لس آنجلسی آثاری را تولید کردند و تاثیر منفی روی کارهای مذهبی گذاشتند به همین دلیل ما تلاش کردیم به سهم خود کار متفاوتی انجام دهیم. من بر این باورم ترانه «ام المصائب» غنی است و بیانگر وقایع بعد از عاشورا و مصائب حضرت زینب است که سهیل حسینی به عنوان ترانه سرا، حامد همایون به عنوان خواننده و سامان امامی به عنوان تنظیم کننده با نگاه متفاوتی آن را به مخاطب ارائه دادند.

این تهیه کننده عنوان کرد: ما هم اکنون در شرایطی هستیم که یک عده از جوانان برومند و عزیز کشورمان برای دفاع از مکان های مقدس شیعیان جانشان را فدا می کنند و فکر می کنم این ترانه می تواند در این حوزه هم مورد توجه قرار گیرد. همین که یک خواننده بر اساس اعتقادات قلبی خود و اعتقادات یک تیم بخشی از نذرش را ادا می کند می تواند در برگیرنده اتفاقات خوبی باشد که مخاطبان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

سامان امامی تنظیم کننده دو قطعه «هیهات» و «ام المصائب» نیز درباره این دو قطعه بیان کرد: ما برای نزدیک شدن به وقایع عاشورایی اساس و ساختار این دو قطعه را بر اساس نوحه های مرتبط با عزاداری حضرت امام حسین (ع) تنظیم کردیم و تا آنجا که فضای موسیقایی کار اجازه می داد در سازبندی نیز به این موضوع وفادار بودیم.