۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳

چراغ سبز مجلس به وزارت الهام امین زاده!

بهارستان در حالی آماده دریافت معرفی وزیر علوم از سوی رئیس جمهور است که به نوعی آمادگی بررسی صلاحیت الهام امین زاده را برای این کرسی دارند.
کد خبر : ۳۸۱۵۰۲
صراط: با اینکه حسن روحانی برای معرفی وزیر زن در کابینه با اما و اگر روبروست اما سخن از معرفی الهام امین زاده بعنوان گزینه وزارت علوم قوت گرفته است که چراغ سبز مجلس حرف آخر را می زند.


به گزارش جامعه خبر برخلاف خواسته حسن روحانی پس از فشار اصلاح طلبان برای ماندن معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی در دولت دوازدهم  (که کارنامه موفقی در دولت قبل نداشتند) الهام امین زاده جای خود را به رقبای خود داد و از کابینه حسن روحانی خداحافظی کرد اما شنیده شده رئیس جمهور در مورد برخی پست ها با او گفتگو داشته است.

با اینکه حسن روحانی برای معرفی وزیر زن در کابینه با اما و اگر روبروست اما سخن از معرفی الهام امین زاده بعنوان گزینه وزارت علوم قوت گرفته است که چراغ سبز مجلس حرف آخر را می زند.

با این حال برخی فرصت طلب ها هم به فکر گرفتن کرسی وزارت علوم دولت روحانی هستند. غیر از چند استاد دانشگاه و رئیس دانشگاه فرجی دانا هم با تیم مشاوره ای در تلاش است تا روی صندلی وزارت علوم بنشیند اما به چه قیمتی و برای چه؟ که این جای سوال دارد؟ وزیری که تا پای استیضاح رفت و حتی در دولت هشتم هم از سوی مجلس رد صلاحیت شد!

امین زاده در دولت قبل به مدت 3 سال معاون حقوقی رئیس جمهور بود و یک سال آخر جای خود را به مجید انصاری داد تا این چهره اصلاح طلب در دولت جایگاهی داشته باشد. حکم حسن روحانی برای الهام امین زاده بعنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی روزهای نخست مورد تمسخر منتقدان دولت بود چرا که چنین پستی در دولت تعریف نشده بود اما امین زاده توانست در کمتر از 6 ماه با سفر در استانها و شهرهای کشور اجرای منشور حقوق شهروندی را عملیاتی کند و این پست جای خود را چنان باز کرد که شهیندخت مولاوردی امروز روی صندلی آن تکیه زده است. یعنی حالا برای این پست خاطرخواه زیاد است!

امین زاده در روزهای آخر بارها گفته بود که پس از رفتنش از دولت منشور حقوق شهروندی و برنامه های جامعی که در دستور داشت از بین می رود و حالا پس از گذشت چند ماه از دولت دوازدهم شاهد بن بست حرکت دفتر دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی هستیم. یعنی مولاوردی همانند مرکز امور زنان در این جایگاه هم نتوانست موفق باشد.