۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

تاثیر تذکر رهبر انقلاب بر کار هیات نظارت بر برجام

به نظر می رسد با توجه به اینکه آمریکایی ها به طور مستمر در حال مشکل‌آفرینی هستند، اطلاع‌رسانی در رابطه با تصمیمات هیات نظارت بر برجام یک ضرورت جدی است.
کد خبر : ۳۸۱۵۸۴
صراط: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره گلایه اخیر رهبر انقلاب از هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: بعد از آن زمان، کار هیات نظارت سرعت بیشتری پیدا کرده است.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که با توجه به گلایه و تذکر چندی قبل رهبر انقلاب، آیا اقدامات هیات نظارت بر اجرای برجام را در مقابل نقض برجام کافی می‌دانید یا خیر، اظهار داشت: بعد از آن زمان، کار هیات سرعت بیشتری پیدا کرده و آقای دکتر ولایتی هم چندین بار نسبت به مسائل اتفاق افتاده، اعلام موضع کرده است.

وی در عین حال تاکید کرد: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که صرفنظر از موضوع اطلاع‌رسانی آیا اصل تصمیمات را کافی می دانید یا خیر، تصریح کرد: آنها تصمیمات را متناسب با تحولات اتخاذ می‌کنند و باید ببینیم این تصمیمات چه خواهد بود.

بروجردی همچنین در مورد تهدیدات اخیر ترامپ و اینکه گفته است در ماه اکتبر تصمیمش را درباره برجام اعلام می‌کند، گفت: اگر آنها بخواهند بازی را به هم بزنند، قطعا پیامدهای قابل توجهی خواهد داشت؛ باید منتظر باشیم تا ببینیم چه می‌کنند.

 رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان امسال و در دیدار با مسئولان نظام، با یادآوری بدعهدی‌های آمریکا در اجرای برجام گفتند: «آن جمعی که معین شده‌اند برای نظارت بر برجام - که رئیس محترم جمهور است، رئیس محترم مجلس است، وزیر محترم خارجه است و چند نفر دیگر هستند- واقعاً در این مسئله دقّت کنند! یعنی باید دقّت کنند، باید مراقبت بکنند ببینند چه اتّفاقی دارد می‌افتد. بالاخره ما یک مواردی را ذکر کردیم؛ بنده در قبول برجام یک شرایطی را به‌طور صریح ذکر کردم، مکتوب هم کردم، اینها باید رعایت بشود؛ به‌طور دقیق باید اینها رعایت بشود. وقتی طرف مقابل با وقاحت می‌آید می‌ایستد و یک چیزی را می‌گوید، ما هرچه در این زمینه کوتاه بیاییم، حمل بر ضعف خواهد شد؛ حمل بر این خواهد شد که ما ناچاریم، ناگزیریم؛ احساس ناچاری در ما، دشمن را تشجیع می‌کند به اینکه بر فشارهای ناحقّ خودش بیفزاید».