۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

بارزانی: دیگر فقط با عراق همسایه هستیم

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که شراکت ما با بغداد تمام شده است و ما باید همسایگان خوبی برای هم باشیم.
کد خبر : ۳۸۱۶۰۷
صراط: رئیس اقلیم کردستان عراق در سخنان خود در نشست خبری و یک روز پیش از برگزاری همه پرسی در این اقلیم با اعلام این خبر افزود: همه آنچه را که برای برقراری یک عراق فدرال لازم بود، انجام دادیم.

 

وی با ادعای این که دولت عراق قانون اساسی و اصل تقسیم قدرت را نقض کرده است، افزود: اگر کردها نبودند قانون اساسی عراق به سرانجام نمی رسید.

بارزانی افزود قانون اساسی برای دولت کردستان تدوین خواهد شد و پس از آن به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد.

 

وی خطاب به مسئولان عراقی با بیان این که شراکت ما با بغداد پایان یافته است، تصریح کرد: ما باید همسایگان خوبی برای هم باشیم و گفت و گوها میان دو همسایه ادامه خواهد یافت، چرا که شراکت ما در گذشته شکست خورده و نمی خواهم تجربه های گذشته را تکرار کنیم.

 

او تاکید کرد: همه پرسی اولین گزینه برای استقلال مردم کُردستان عراق و ثبات آینده ما است.

وی با اشاره به این که همه پرسی منجر به ترسیم مرزهای جدید نمی شود، بر همکاری میان نیروهای پیشمرگ و ارتش برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

 

با وجود مخالفت های جهانی و دولت مرکزی عراق با همه پرسی اقلیم کردستان عراق ، مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق بر برگزاری این همه پرسی در 25 سپتامبر 2017 برابر با 3 مهر 1396 اصرار دارد.

اقتصاد نیوز