۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیمای در حال پرواز +عکس

مدتی است که سلفی های خلبانی برزیلی در بیرون از پنجره هواپیما، در آسمان، توجه‌ زیادی را به خود جلب کرده است، آیا این سلفی ها واقعیست؟
کد خبر : ۳۸۱۶۷۴
 صراط:  نام این خلبان به ظاهر شجاع و جسور، دنیل سنتنو (Daniel Centeno) است و اقدامات او سوالات زیادی را در ذهن علاقه‌مندان ایجاد کرده است؛ اما مهم‌ترین سوال مطرح‌شده، یعنی واقعی بودن سلفی های خطرناک سنتنو، جوابی منفی دارد!

به گزارش صدا و سیما، سنتنو که با نام مستعار "pilotganso” هم شناخته می‌شود، با استفاده از تکنیک‌های فتوشاپ تصویر ثبت‌شده از خودش در خارج از هواپیما را با عکس‌های هوایی دیگر ادغام کرده و سلفی‌ های زیبایی را به وجود می‌آورد. 

سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیمای در حال پرواز +عکس

البته جزئیات مختلفی وجود دارند که ساختگی بودن سلفی های خطرناک این خلبان برزیلی را آشکار می‌کنند؛ مثلا موهای سنتنو که با وجود جریان هوای فوق‌العاده شدید کناره‌های هواپیمای در حال پرواز، حالتی کاملا عادی دارد و یا انعکاس ساختمان‌های اطراف که در عینک آفتابی عکاس مشخص هستند. همچنین، غیرممکن بودن باز کردن پنجره و تخلیه فشار کابین هواپیما در ارتفاع چند هزار پایی، قبل از همه‌ی دلایل مطرح‌شده توسط کارشناسان فتوشاپ، به ذهن مخاطب عادی خطور می‌کند.

سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیمای در حال پرواز +عکس

با وجود اینکه خود سنتنو در زیر سلفی های خطرناک منتشرشده به دخیل بودن تکنیک‌های فتوشاپ در تهیه تصاویر اعتراف کرده است، عده‌ی زیادی حقیقی بودن سلفی‌ها را قبول کرده و برای باور خود دلیل و مدرک هم آورده‌اند!

سلفی های خطرناک یک خلبان با هواپیمای در حال پرواز +عکس

دلیل دیگری هم که سایر کاربران برای قانع کردن این افراد نسبتا زودباور، به طنز مطرح می‌کنند، این است که هیچ خلبانی اجازه‌ی به خطر انداختن مسافران پرواز خود را نداشته و نباید از پنجره کابین کنترل سر خود را به بیرون آورد!