۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴

فقیرترین شهرستان‌های استان تهران کدامند؟

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در شهریار و بهارستان بیشترین میزان فقر و در شرق استان تهران در شهرستان‌هایی مثل دماوند، پردیس و فیروزکوه کمترین میزان فقر را داریم.
کد خبر : ۳۸۱۶۷۵
صراط: محسن ولیئی گفت: بیشترین میزان افراد زیرپوشش کمیته امداد در تهران زنان سرپرست خانوار هستند. 

به گزارش تسنیم، مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: نزدیک به 73 درصد ارباب رجوع به کمیته امداد بانوان و زنان سرپرست خانوار هستند؛ از اینرو بیش از 50 درصد خدمات برای آنها ارائه می‌شود.

وی ضمن اشاره به شرایط بانوان سرپرست خانوار برای زیرپوشش قرار گرفتن در این کمیته عنوان کرد: از کار افتادگی سرپرست خانوار از مهم‌ترین شرایط است که کمیسیون پزشکی این کمیته باید تشخیص دهد که از کارافتادگی بالای 60 درصد است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: طلاق و همچنین متارکه از دیگر وضعیت‌هایی هستند که بانوان می‌توانند زیرپوشش کمیته امداد قرار بگیرند، کسانی که متارکه کرده‌اند با ارائه گواهی از دادگاه می‌توانند تا 6 ماه زیرپوشش قرار بگیرند که حتی این وضعیت تا سه دوره 6 ماهه قابل تمدید است.

ولیئی با اشاره به خانواده‌های زندانی زیرپوشش این کمیته گفت: در تهران بالغ بر 2 هزار خانواده زندانی زیر پوشش کمک امداد هستند که از بسته‌های حمایتی این کمیته استفاده می‌کنند.

وی افزود: 7 هزار و 300 بچه یتیم نیز زیرپوشش این کمیته هستند که از طرف 53 هزار حامی حمایت می‌شوند، ضمن اینکه در قالب طرح محسنین نیز 9 هزار و 200 فرزند داریم که 45 هزار نفر از آنها حمایت می‌کنند که در همین راستا سال گذشته 52 میلیارد تومان از طرف حامیان واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به گستردگی افراد زیرپوشش در مناطق مختلف تهران بیان کرد: در منطقه 12 تهران با 160 هزار نفر افراد زیرپوشش بیشترین فراوانی و منطقه 3 با 5 هزار نفر کمترین میزان افراد زیرپوشش کمیته امداد را داریم.

ولئیی در پایان ضمن اشاره به گستردگی فقر در شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در شهریار و بهارستان بیشترین میزان فقر و در شرق استان تهران در شهرستان‌هایی مثل دماوند، پردیس و فیروزکوه کمترین میزان فقر را داریم.