۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸

سردار کوثری: اگر به سوریه کمک نمی‌کردیم، جنگ به ایران کشیده می‌شد

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تاکید کرد که اگر ایران درخواست کمک سوریه را نمی‌پذیرفت، قطعا جنگ به خاک کشور کشیده می شد.
کد خبر : ۳۸۲۱۴۰
 صراط: سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با اشاره به پیشروی‌های تروریست‌ها در عراق و نزدیکی آنها به مرز ایران گفتند: اگر ایران درخواست کمک سوریه را نمی‌پذیرفت، قطعا جنگ به خاک کشور کشیده می شد.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه العالم گفت: داعش یا گروه‌های تکفیری که اکنون متحمل شکست‌های پی در پی قبول می‌شوند، دلیلش انگیزه الهی است که خدا وعده آن را داده است.

سردار کوثری تصریح کرد: دشمن از اول در تلاش بود دولتی تشکیل دهد اما با مقاومت نشان دادیم که آن‌ها کف روی آب هستند.

جبهه مقاومت هیچ وقت ظلمی را نمی‌پذیرد

سردار کوثری با بیان " بعد از دیروالزور مکان‌های محدود باقی مانده نیز با توجه به تجربیات، آزاد می شوند"، hظهارداشت: جبهه مقاومت هیچ وقت ظلمی را نمی پذیرد.

وی افزود: داعش از اول هم مقبولیتی نداشت و مردم از ترس جان خود با آن ها همراه شدند اما الان که مردم پیروزی‌های پی در پی جبهه مقاومت را دیدند، به آن کمک می‌کنند و از داخل تروریست‌ها هم خبر می دهند که همین باعث می‌شود رزمندگان جبهه مقاومت می توانند به نقاط حساس آن ها حمله کنند و این پیروزی های پی در پی را به دست بیاورند.

وی بیان داشت: مردم هیچ موقع ظلم و تجاوز را نمی پذیرند از همین رو این پیروزی ها از کمک مردم به مقاومت نیز نشات گرفته است زیرا مردم می دانند که اگر با جبهه مقاومت باشند ظلمی به آن‌ها نمی‌شود.

آمریکا هرگز دست حمایت خود از تروریستها را کوتاه نمی کند

سردار کوثری گفت: مردم خود قاضی هستند و می توانند به خوبی  این موضوع را درک کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه اظهار داشت: امروز اگر پیروزی ها در منطقه با سرعت صورت می گیرد دلیل آن شناخت دقیق جبهه از دشمن است.

وی افزود: کشور های منطقه مشابه عربستان و یا حتی آمریکا اگر امروز ادعا دارند که دیگر به معارضین کمک نمی کنند دلیل آن این است که متوجه شدند داعش و سایر تروریست ها در منطقه نمی توانند در مقابل جبهه مقاومت تاب بیاورند، بنابراین برای آنکه وجهه بهتری داشته باشند می‌گویند دیگر دست از حمایت از تروریست ها برداشته اند، اما اینچنین نیست.

سردار کوثری اظهار داشت: این کشورها می گویند ما به خروج از تروریست ها در منطقه کمک می کنیم اما اینچنین نیست، آمریکایی ها و صهیونیست ها دست حمایت خود از تروریست های منطقه را برنداشتند و این نمایش امروز آنها برای آن است که فردا در مذاکرات در جایگاه یک مدعی ظاهر شوند.

اسناد ما نشان می دهد آمریکا داعش را ایجاد کرد

کوثری تاکید کرد: امروز اسناد و مدارکی داریم که نشان می دهد آمریکا داعش را ایجاد و پروار کرده است، حتی مقامات ارشد آمریکایی هم در دعواهای داخلی خود به ایجاد داعش اعتراف کردند.

کوثری افزود: واقعیت ماجرا این است که جبهه مقاومت در هر نقطه که به پیروزی رسیده است، سلاح ها و تجهیزات آمریکایی ها را که در دستان تروریست ها بود غنیمت گرفتند و از آن مهمتر اسنادی که حمایت غرب را نشان می دهد را یافته اند.

آمریکا هرگز دست از حمایت تروریست برنداشت

وی ادامه داد: آمریکاها دروغ می گویند که با تروریست ها در منطقه مبارزه می کنند، اگر آمریکایی ها دست از دخالت از منطقه بردارند خود کشورهای منطقه مشکلاتشان را برطرف می کنند، آمریکایی ها در جایی که باید وارد شوند سکوت می کنند مشابه اوضاع امروز در میانمار، آمریکایی ها چرا از حق وتو خود در این مناطق استفاده نکردند.

کشور های جبهه مقاومت یک هدف مشترک دارند

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در خصوص همکاری کشورهای اسلامی در مبارزه با رژیم صهیونیستی گفت: از خرداد سال 61 پس از آزادسازی خرمشهر، رژیم صهیونیستی به لبنان حمله نظامی و بیروت را اشغال کرد، از آن زمان کشور های اسلامی برای آزادسازی لبنان متحد شدند، اما بسیاری از کشورهای اسلامی که وعده داده بودند، در میدان حاضر نشدند اما ایران به کمک مردم مظلوم لبنان شتافت و حزب الله ایجاد شد، سوریه و عراق هم پس از آن وارد این جبهه شدند، روسیه هم زمانی که دید حرف این جبهه درست است این کشور هم به جبهه مقاومت پیوست.

سردار کوثری افزود: جبهه مقاومت توانست دست اسرائیل و آمریکا را از منطقه کوتاه کند، امروز کشورهای حاضر در جبهه مقاومت منافع مشترکی دارند که باعث پیوستگی آنها شده است.

سیاست های کلی مبارزه با رژیم صهیونیست تغییر ناپذیر است

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در ادامه با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام سیاست های کلی برخورد با رژیم صهیونیستی را مشخص کردند و امروز هم رهبر معظم انقلاب همان سیاست های برخوردی با رژیم صهیونیستی را ادامه داد، برخی می گویند چرا نباید این کشور نباشد، پاسخ ما این است که رژیم صهیونیست خاک فلسطین را اشغال کرده است،  اگر حرف از دموکراسی می زنید بگذارید مردم فلسطین به خانه های خود بازگردند و رای‌گیری کنید.

سردار کوثری با اشاره به پیشروی های تروریست ها در عراق و نزدیکی آنها به مرز ایران گفتند: اگر خواسته کمک سوریه را ایران نمی پذیرفت قطعا جنگ به خاک کشور کشیده می شد، وقتی تروریست ها در منطقه پیشروی کردند و به خاک ایران نزدیک شدند  فرمانده معظم کل قوا دو تصمیم مهم گرفتند، اول به نیروهای مسلح ایران گرفتند که به تروریست ها بگوییم اگر از این حد پایتان را جلوتر بگذارید با ما روبرو هستید و تروریست ها فهمیدند که ما شوخی نداریم دوم هم به حضرت آیت الله سیستانی پیغام دادند و فرمودند از جوانان و مردم عراقی بخواهید بیایند در صحنه که نگذارند اینها کشورشان را اشغال کنند.

کوثری افزود: این دو تدبیر بسیار اثر گذاشت و لذا این درست نیست که برخی مطرح می کنند که ما هزینه زیادی پرداختیم.

وی ادامه داد: ما به کشورهای حامی جبهه مقاومت که درگیر مبارزه با تروریست ها بودند فناوری موشکی که در کشور آن را بومی کردیم را منتقل کردیم، در واقع علم آن را در اختیار این جبهه قرار دادیم، چطور آمریکا و کشورهای غربی میلیارد میلیارد سلاح به عربستان و کشورهای منطقه میفروشند اما ما که علم اش را منتقل میکنیم عصبانی می شوند؟ برای اینکه همه چیز را برای خودشان می خواهند ما هم می گوییم اینطور نیست دنیا توسط یک کشور اداره نمی شود باید با همفکری  کشور های مختلف اداره شود.

کوثری گفت: استکبار جهانی و صهیونیست صدام حسین را تقویت کرد تا وارد جنگ با ایران شود ولی آنها فکر نمیکردند که جمهوری اسلامی ایران  این توانمندی را داشته باشد که صدام با حمایت جهانی را زمین بزند.

وی در ادامه یادآور شد: در پیروزی بر دشمن بعثی دو عامل اصلی وجود داشت، یک عامل رهبری و دو مردمی که در اصل ولایت را بطور تمام قبول کردند، و این دو عامل را استکبار جهانی حساب نکرده بود این باعث شد که ما 8 سال  مقاومت بکنیم، استکبار جهانی ما را تحریم  و محاصره اقتصادی کرد از کی؟ از پنجم اردیبهشت سال 1359 که هنوز 5 ماه مانده بود به شروع جنگ؛ ما از همان زمان روی پای خودمان ایستادیم و توانمندی های مان را در زمان هشت ساله دفاع مقدس بالا بردیم و به گونه ای شد که جمهوری اسلامی بسیاری از تجهیزات و سلاح هایی که نیاز داشت را به صورت بومی طراحی می کرد، ما تونستیم کاری کنیم که دشمن نتواند حتی به اندازه یک وجب از خاک ما را نگه دارد.

سردار تصریح کرد: ایران به هیچ وجه جنگ را قبول ندارد، اما از خاک خودمان پاسداری و در مقابل تجاوز دشمن دفاع میکنیم ما در بحث دفاع، حمایت از  ملت مظلومی که از ما کمک بخواهد را در دستور کار داریم.ما به کشورهایی که مورد تهاجم تروریست ها و دشمنان خارجی قرار گرفته اند موشکی نمی دهیم، ما فناوری موشکی را در اختیارشان می گذاریم تا خودشان تولید کنند.