۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

قطعات مربوط به حرم‎ امام حسین(ع) در موزه آبادان+عکس

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان از برگزاری دو نمایشگاه در موزه‌ آبادان تا پایان ایام محرم خبر داد .
کد خبر : ۳۸۲۳۰۶
صراط: رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان از برگزاری دو نمایشگاه در موزه‌ آبادان تا پایان ایام محرم خبر داد .

سجاد پاک‎گهر در گفت‎وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت ایام محرم، اداره‌ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر و آبادان با استفاده از ظرفیت‎های موجود خود، کارگاه صنایع دستی چاپ باتیک با موضوع عاشورا را در موزه‌ آبادان برگزار کرد. این کارگاه امروز ( پنجم مهر 96) برگزار و بر اساس آن تولیدات آثار همگی آماده شد و هم‎اینک در موزه آبادان در معرض نمایش عموم هستند.

قطعات مربوط به حرم‎ امام حسین(ع) در موزه آبادان+عکس

خسرو نشان، رییس اداره میراث فرهنگی خوزستان از به نمایش در آمدن قطعات مربوط به حرم‎های امام علی (ع)، امام حسین (ع)، امامان عسکریین(ع) و حضرت زینب(س) در موزه‌ی آثار تاریخی آبادان خبر داد و گفت: به مناسبت ایام محرم، بخشی از این قطعات و اشیاء که طی سال‎های گذشته در اثر جنگ‎ها و حملات گروهک‎های تکفیری از این بناهای متبرک جدا شده بودند، باتوجه به ارزش‎های مذهبی و تاریخی آن‎ها، در موزه آبادان به نمایش در آمده‎اند.
 
او عنوان کرد: به مناسبت پنجم مهرماه، روز گردشگری، نیز کار تولید نقشه‌ گردشکری شهرستان‎های مینوشهر و خرمشهر توسط مسوول امور پژوهشی این اداره انجام شد که از آن‎ها رونمایی شد.