۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

گفت‌وگوی ترامپ و مرکل درباره برجام +جزئیات

رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی، با صدراعظم آلمان درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است. همزمان نماینده ایالات متحده در سازمان ملل می‌گوید برخی کشورها از ایران در مقابل بازرسی‌های بیشتر محافظت می‌کنند.
کد خبر : ۳۸۲۳۱۲
صراط: رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی، با صدراعظم آلمان درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است. همزمان نماینده ایالات متحده در سازمان ملل می‌گوید برخی کشورها از ایران در مقابل بازرسی‌های بیشتر محافظت می‌کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا طی گفت‌وگویی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، درباره برنامه هسته‌ای ایران و مقابله با نفوذ این کشور در منطقه خاورمیانه، گفت‌وگو کرد.

کاخ سفید، عصر پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترامپ و مرکل فعالیت‌های موشکی ایران را مورد رایزنی قرار دادند.

همزمان، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بار دیگر افزایش بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران را خواستار شد.

هیلی مدعی شد، بدون چنین بازرسی‌هایی، توافق هسته‌ای با ایران وعده‌ای تو خالی است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در عین حال، گفته است که برخی از کشورها می‌کوشند تا مانع بازرسی‌های بیشتر از ایران شوند و از تهران محافظت می‌کنند.

این دیپلمات آمریکایی گفت: مقام‌های ایرانی می‌گویند اجازه بازرسی از تاسیسات نظامی را نخواهند داد، این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی وجود ندارد.»

تشدید حملات مقام‌های آمریکایی علیه توافق هسته‌ای با ایران( برجام) در حالی ادامه دارد که دونالد ترامپ 15 روز دیگر باید پایبندی ایران به برجام را تایید کند.