۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

سرمربی استقلال پنهانی انتخاب شد

مدیران باشگاه استقلال پیشنهاد دادند، مک‌درموت تا پایان فصل به عنوان سرمربی در این تیم به کار خود ادامه دهد.
کد خبر : ۳۸۲۳۲۴
سرمربی استقلال پنهانی انتخاب شدصراط: مدیران باشگاه استقلال پیشنهاد دادند، مک‌درموت تا پایان فصل به عنوان سرمربی در این تیم به کار خود ادامه دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال استقلال در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر توانست با هدایت موقت مک‌درموت به پیروزی برسد. اولین پیروزی در اولین امتحان مک‌درموت باعث شد تا برخی از مدیران و نزدیکان باشگاه استقلال حضور این مربی را تا پایان فصل پیشنهاد دهند تا بدین منظور او به جای منصوریان هدایت آبی‌ها را عهده‌دار شود.

شنیده می‌شود برخی از نزدیکان استقلال به مدیران باشگاه پیشنهاد دادند به واسطه پیروزی مک‌درموت به او فرصتی داده شود تا بتواند سکان هدایت آبی‌پوشان را در دست بگیرد.

 البته هنوز مدیران استقلال درباره حضور مربی ایرلندی روی نیمکت صحبتی نکردند و همچنان در باره انتخاب سرمربی جدید هم به توافق نرسیدند و با توجه به این شرایط بعید نیست که نام مک‌درموت به عنوان سرمربی قطعی توسط آن‌ها اعلام شود.

به این ترتیب طبق اعلام برخی از اعضای هیئت مدیره استقلال انتخاب سرمربی جدید به عهده کمیته فنی جدید باشگاه است و نام مک‌درموت نیز باید به تأیید نفرات کمیته فنی برسد.

به هر ترتیب در این شرایط بحرانی مدیران استقلال با کمی فکر می‌توانند برای جلوگیری از تولید یک هزینه جدید به پیشنهاد همکاری با مک‌درموت فکر کنند و با توجه به قراردادی که این مربی ایرلندی با آبی‌ها دارد از او بخواهند تا پایان فصل یا حداقل نیم فصل سرمربی قطعی آبی‌ها شود.

در این میان ناگفته نماند مک‌درموت هم برای بازی هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر سعی کرد همدلی را در میان بازیکنان جا بیندازد تا بتواند با آن‌ها نتیجه کسب کند. در هر صورت این مربی توانست در کنار بازیکنان کمپین با هم بودن را تشکیل دهد. بازیکنان هم به خواسته سرمربی موقت خود نه نگفتند و با او هم قدم شدند درست کاری که منصوریان از بازیکنان نخواست، اما مربی ایرلندی توانست با این کار هم برد ارزشمند برای استقلال رقم بزند، هم استقلال را از قعرنشینی در بیاورد و هم اینکه  توانست جایگاه خود برای حضور روی نیمکت محکم کند. مک درموت با اتحادی که میان بازیکنان تشکیل داد توانست استقلال را از قعر نشینی نجات دهد و کسب همین ۳ امتیاز کمک بسیاری کرد تا این تیم از رده ته جدول جدا شود.

با تمام این تفاسیر مدیران استقلال در این روز‌ها بهتر است به جای پرداختن به گزینه‌های گران قیمت نیم نگاهی به نیمکت استقلال و حضور مربی خارجی خود داشته باشند تا شاید بتوانند از او استفاده کنند. مک درموت جدا از اینکه مربی بدنساز است سابقه مربیگری را نیز در کارنامه خود دارد و با شرایطی که این روز‌ها آبی‌ها دارند بهتر است گزینه‌ای انتخاب شود که به تیم نزدیک‌تر است و درد این تیم را می‌داند.

حسن روشن، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در باره حضور مک‌درموت روی نیمکت استقلال گفت: به نظر من بهتر فردی که می‌تواند در این مقطع به استقلال کمک کند مک‌درموت است چرا که او نزدیک تیم بوده و آشنایی زیادی با بازیکنان تیم دارد، از طرفی به نظرم بازیکنان با این مربی رابطه بسیار خوبی دارند و در کنار او بدون استرس هستند.

او ادامه داد: در بازی با سپیدرود بازیکنان واقعا بدون استرس بازی کردند و نمایش زیبایی را از آن‌ها نظاره‌گر بودیم. خدارا شکر می کنم که استقلال برنده بازی بود و توانست ۳ امتیاز لازم را کسب کند.

روشن بیان کرد: مک‌درموت هم مربی خارجی است و با توجه به اینکه در کنار تیم بوده بهترین فرد برای سرمربیگری استقلال است، به طور کلی باید بگویم در فوتبال 4 اصل مهم وجود دارد، اول قدرت بدنی که مک‌درموت هم خودش مربی بدنساز است و به راحتی در این مورد می‌تواند موفق باشد. دومین اصل مسئله روحی و روانی است که واقعاً بازیکنان استقلال در بازی مقابل سپیدرود نشان دادند که از آرامش خاصی برخوردار هستند و سوم تکنیک که خوشبختانه بازیکنان استقلال از تکنیک خوبی برخوردار هستند و در نهایت تاکتیک که این مورد با بازی‌های پیش‌رو خود به خود رقم می‌خورد. بنابر این تنها گزینه‌ای که می‌تواند اکنون به استقلال کمک کند مک‌درموت است. از طرفی نصراله عبدالهی هم به عنوان بزرگتر تیم کمک کند به مک‌درموت بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.