۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

صد‌ها میلیارد تومان هزینه برای ورزشگاه دِکور مانند

با وجود افتتاح ورزشگاه امام رضا (ع) همچنان بازی‌های تیم‌های مشهدی در این ورزشگاه انجام نمی‌شود.
کد خبر : ۳۸۲۵۵۱
صد‌ها میلیارد تومان هزینه برای ورزشگاه دِکور مانند
صراط: با وجود افتتاح ورزشگاه امام رضا (ع) همچنان بازی‌های تیم‌های مشهدی در این ورزشگاه انجام نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان همان طور كه مى دانيم از سال هاى گذشته ساخت ورزشگاهی زیبا و البته مدرن در ایران به همت آستان قدس رضوی صورت گرفت و ورزشگاه جديدى در مشهد بر پا شد. زمانی که پروژه ساخت ورزشگاهی که امکانات ویژه‌ای دارد و علاوه بر زمین چمن با گنجایش 25 هزار تماشاگر، 14 سالن ورزشی و یک زمین تمرین فوتبال هم کنار آن ساخته شده است، کلید خورد همه استقبال کردند.

از آنجایی که آستان قدس رضوی هم تمایل داشت در هر حوزه‌ای بهترین باشد، هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد تومان برای ساخت این ورزشگاه هزینه کرد.با این حال یکی از معضلات اصلی که سد راه برگزاری مسابقه در ورزشگاه امام رضا (ع) شده، محل ساخت این ورزشگاه است.به طوری که ورزشگاه امام رضا (ع) در مرکز شهر مشهد و در بلوار خیام احداث شده و این بلوار جزء پر رفت و آمدترین خیابان‌های مشهد است. اما با این وجود شورای تأمین ترس قفل شدن خیابان‌ها هنگام خروج ماشین‌ها را دارد، چرا که در بلوار جانباز که مجاور ورزشگاه است، مجتمع‌های تجاری زیادی وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا شورای تأمین مخالف برگزاری بازی های لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع)باشد.

در حال حاضر، هم آستان قدس و هم شورای تأمین آماده برگزاری مسابقه در ورزشگاه امام رضا (ع) هستند، اما برای جلوگیری از اتفاقات پیرامون، کمی با ریسک حرکت می‌کنند. یکی از دغدغه‌های آستان قدس هم مسائل فرهنگی در ورزشگاه است که چون این ورزشگاه به نام امام رضا (ع) متبرک شده، مسائل اخلاقی و فرهنگی از سوی هواداران رعایت شود. همچنین بحث اجاره‌بهای ورزشگاه هم وجود دارد که سازمان لیگ اعلام کرده اجاره‌بهای این ورزشگاه متوسط بین 15 تا 20 میلیون برای هر بازی باشد، اما آستان قدس مبلغی حدود 30 تا 50 میلیون را در نظر دارد.

با وجود اين ورزشگاه زيبايى همچون ورزشگاه امام رضا (ع) توسط مسئولان مربوطه بر پا شد تا هواداران و تيم هاى مشهدى بتوانند از آن بهره ببرند اما نه خبرى از بازى هاى ليگ برترى شد و نه اينكه هواداران توانستند از آن بهره ببرند.

 ورزشگاه امام رضا (ع)  تنها براى يك بار ميزبان ديدار هاى ٢ تيم منتخب مشهد و كربلا بود و پس از آن ديگر رنگ هيچ بازى يا حضور هواداران را به خود نديد. به هر ترتيب ورزشگاهى با اين همه امكانات و آن هم در داخل شهر بهتر است مورد استفاده براى برگزارى ديدار هاى ليگ برترى قرار گيرد نه اينكه فقط ساخته شود تا خاك بخورد.

طبق هماهنگى هاى صورت گروه قرار بود برگزارى ديدار هاى پيكان و سياه جامگان در ورزشگاه امام رضا (ع) باشد اما باز هم در لحظه آخر برگزارى اين ديدار در اين ورزشگاه لغو شد تا همچنان استفاده از ورزشگاه در هاله اى از ابهام قرار گيرد.الته طبق شواهد و قرائن آن طور که پیداست خود تیم های مشهدی برای گرفتن صدور مجوزهای لازم از شورای تأمین استان خراسان رضوی کم کاری کرده اند و گرنه مسئولان آستان قدس مشکلی با برگزاری دیدار در ورزشگاه تازه تأسیس شده امام رضا(ع)ندارند.

برهمین اساس هاشمی جواهری مدیر کل تربیت بدنی آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار ما گفت:ما حرفی در این مورد نداریم و با توجه به اینکه اعلام آمادگی خود را برای برگزاری بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) کرده ایم مابقی مسائل به خود باشگاه ها باز می گردد.

او ادامه داد: اگر 2 تیم سیاه جامگان و پدیده مجوزهای لازم را از شورای تأمین مشهد بگیرند، در‌ آن صورت اجازه بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) را دارند. در ضمن باید بگویم درباره مبلغ اجاره بها این ورزشگاه هنوز صحبتی نشده است و در‌ آینده تصمیم گیری می کنیم.

مدیر کل تربیت بدنی آستان قدس رضوی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مسئولان تیم پدیده مجوزهای لازم را کسب کنند در‌ آن صورت می توانند در هفته نهم در ورزشگاه امام رضا (ع) از حریف خود پذیرایی کنند.همچنین برقرای امنیت در ورزشگاه امام رضا (ع) بر عهده ما نیست و فقط ورزشگاه را برای برگزاری بازی ها آماده می کنیم.