۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

نقش البغدادی چگونه به بارزانی واگذار شد؟

در جنایت یکی دو سال اخیر داعش علیه کردها در شمال سوریه و عراق نیز، باید رد پای حامیان صهیونیستی و آمریکایی داعش را ردیابی کرد چنان که ترامپ به صراحت گفت داعش را اوباما و کلینتون تأسیس کردند.
کد خبر : ۳۸۲۶۰۶
گروه سیاسی صراط: یک روزنامه زنجیره‌ای ضمن استقبال از تجزیه کردستان عراق که نقشه‌ای صهیونیستی و آمریکایی- انگلیسی است مدعی شد کشتار کردهای حلبچه برای این بود که نیروهای ایرانی در آنجا بودند.

روزنامه شرق نوشت: بمباران شیمیایی حلبچه اتفاق افتاد برای آنکه نیروهای ایرانی در آن موقع در شهر حلبچه بودند. آنها برای همکاری و هم‌فکری و هم دلی با ایرانی‌ها تاوان سنگینی دادند. سؤال این است با این پشتوانه تاریخی ایرانی‌ها چگونه می‌توانند به آنها کمک کنند؟ اگر کشوری در آنجا باشد، واسطه‌ای نیرومند خواهد بود میان ایران و آن افراطی‌گری و وحشیگری داعش و دیگران و در درازمدت نیز در تأمین امنیت منطقه و روابط حسنه با ایران مثمرثمر خواهد بود.

این روزنامه زنجیره‌ای می‌افزاید: همه قدرت‌های منطقه بالاخره باید بپذیرند واقعیت انکارناپذیری وجود دارد و کردها مردمانی هستند رنجدیده و مبارز با تفکر و اقتصاد و فرهنگی متفاوت؛ مردمی صلح‌طلب که به هیچ کشوری حمله و دست‌درازی نمی‌کنند و فقط می‌خواهند آب و خاک و لباس و فرهنگ و زبان‌شان را حفظ کنند. ما به عنوان ایرانیان باید بتوانیم پشتیبان قلبی و فکری و روحی آنها باشیم.

شرق با ادعای اینکه ماجرای کردستان عراق، یک ماجرای طبیعی برای تعیین حق سرنوشت خود است، ادامه می‌دهد: کردها برای همیشه بر واژه عراق در اوراق هویتی‌شان خط قرمز کشیدند تا بار دیگر شاهد بمباران شیمیایی، انفال 182 هزار نفر، زنده به گور کردن هشت هزار بارزانی و پنج هزار نفر از کردهای شیعه فیلی و قتل عام شنگال نباشند و از روزگار تراژیک گذشته خداحافظی کردند تا وارد دنیای دموکراسی و همزیستی با همسایگان شوند.

یادداشت تحریف‌آمیز شرق در حالی است که صدام به عنوان عامل سرکوب کردهای عراق، مورد حمایت آمریکا و انگلیس قرار داشت و تسلیحات شیمیایی را نیز از همین کشورهای غربی دریافت کرد. در جنایت یکی دو سال اخیر داعش علیه کردها در شمال سوریه و عراق نیز، باید رد پای حامیان صهیونیستی و آمریکایی داعش را ردیابی کرد چنان که ترامپ به صراحت گفت داعش را اوباما و کلینتون تأسیس کردند.

اما واقعیت انکارناپذیری که شرق از آن سخن می‌گوید نقشه تجزیه کشورهای اسلامی منطقه در پوشش «خاورمیانه جدید» است که 17 سال پیش از سوی مثلث صهیونیسم مسیحی مطرح شد و در این نقشه امثال مسعود بارزانی در نقش سربازان نیابتی صهیونیسم مسیحی عمل می‌کنند، چنان که ابوبکر بغدادی بازیگر دیگر آنها بود. در این میان هم‌آوایی نویسنده شرق با امثال بارزانی نشان می‌دهد که صهیونیسم مسیحی در ایران نیز از برخی عناصر سربازگیری کرده است.

یادآور می‌شود روزنامه غربگرا شرق، در ماجرای مذاکرات ایران و غرب نیز به تحریف واقعیات و بزک آمریکا مشغول بود چنان که مدیر مسئول این روزنامه بعدها مجبور شد بگوید برای عملی شدن توافق، مجبور به اغراق‌هایی در روزنامه خود شده‌اند!