۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

حمله مرگبار با اسلحه به مدافعان حمل اسلحه!

شاید پس از این واقعه مدافعان حمل اسلحه در آمریکا نظرشان تغییر کند و دستکم رضایت دهند فروش اسلحه های اتوماتیک مرگبار به افراد ممنوع شود.
کد خبر : ۳۸۲۸۲۸
صراط: حمله مرگبار یکشنبه شب به یک جشنواره موسیقی در شهر لاس وگاس ایالت نوادا آمریکا بار دیگر نزاع بین مدافعان و مخالفان "قانون حمل اسلحه" در آمریکا را به سطح رسانه ها و افکار عمومی آورد.

به گزارش عصر ایران با وجودی که حمله یکشنبه شب مرگبارترین کشتار اسلحه در تاریخ ایالات متحده آمریکا بوده است – 59 کشته و بیش از 500 زخمی- اما به طور یقین این واپسین حمله از این نوع نخواهد بود کما اینکه در گذشته نیز حملات مرگباری با استفاده از اسلحه های شخصی به تجمعات مردمی و عمومی و حتی مدارس صورت پذیرفته است.

اما نکته حمله دیشب در این بود که این حمله به تجمع افرادی صورت گرفته است که اکثریت آنها از مدافعان سرسخت حمل اسلحه هستند.

همان واقعیتی که اذعان به آن منجر به اخراج یکی از مدیران شبکه "سی بی اس" آمریکا شده است. خانم " هایلی گفتمن گلد" از مدیران اجرایی شبکه سی بی اس آمریکا ساعاتی پس از حمله یکشنبه شب در واکنش به آن در صفحه توییترش نوشت که او با قربانیان این حادثه احساس همدردی نمی کند چون بیشتر طرفداران سبک موسیقی "کانتری" از جمهوریخواهان مدافع سرسخت قانون حمل آزاد اسلحه در آمریکا هستند.

با وجودی که لحن این مدیر شبکه "سی بی اس" کمی تلخ و گزنده بوده است؛ اما اشاره او به نکته ای دقیق است که تا کنون کمتر سابقه داشته است. شاید این نخستین بار باشد که حمله ای این چنین مرگبار به تجمع گروهی صورت گرفته که اتفاقا به لحاظ دیدگاه شاید بیشتر قربانیان این حمله از مدافعان سرسخت قانون حمل اسلحه باشند.

مردی 64 ساله با انگیزه ای که هنوز معلوم نشده؛ با چندین اسلحه مرگبار اتوماتیک به تجمع گروهی حمله کرده است که غالبا به دلیل سبک موسیقی مورد علاقه شان از سفید پوستان محافظه کار آمریکایی طرفدار حمل آزاد اسلحه هستند.

در سال های گذشته نزاع بین مدافعان و مخالفان حمل اسلحه در آمریکا همواره با حمایت بخش بزرگی از جامعه محافظه کار آمریکا و نیز به مدد پول خرج کردن لابی های طرفدار حمل اسلحه مواره به در بسته خورده است و این نظر مدافعان بوده که بر مخالفان حمل اسلحه چربیده است.

مخالفان می گویند دستکم باید در قانون تجدید نظر و اصلاح هایی صورت گیرد و اسلحه های اتوماتیک که قادرند در تیراژ وسیع کشتار بکنند، به دست مردم عادی داده نشوند، چون به گفته آنها اگر فلسفه قانون حق آزاد حمل اسلحه دفاع از خود است، نیازی به اسلحه های پیشرفته اتوماتیک که قادرند در حالت تیربار دهها و صدها نفر را به کام مرگ بفرستند ، نیست.

شاید پس از واقعه یکشنبه شب لاس وگاس و تجربه دردناک قربانی شدن در یک چنین حملاتی، نظرگاه همین محافظه کاران آمریکایی نیز اندک اندک تغییر کند و قانون حمل آزاد اسلحه  به تیغ اصلاحاتی چند برود تا دستکم فروش اسلحه های اتوماتیک مرگبار به شهروندان غیر نظامی محدود و ممنوع شود و این قبیل اسلحه ها صرفا در انحصار نهادهای نظامی و پلیس آمریکا باشد.