۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱

نوسان طلا در کمترین قیمت ۷ هفته گذشته

پس از اینکه آمارهای قوی اقتصادی، انتظار برای یک افزایش دیگر نرخ بهره در آمریکا در سال جاری را تقویت کرد و ارزش دلار و اوراق قرضه آمریکا بالا رفت، قیمت طلا به کمترین رقم در 7 هفته گذشته کاهش یافت.
کد خبر : ۳۸۲۸۸۰
صراط: انتظار برای افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه دسامبر، قیمت طلا را در اطراف کمترین رقم 7 هفته گذشته نگه داشته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از اینکه آمارهای قوی اقتصادی، انتظار برای یک افزایش دیگر نرخ بهره در آمریکا در سال جاری را تقویت کرد و ارزش دلار و اوراق قرضه آمریکا بالا رفت، قیمت طلا به کمترین رقم در 7 هفته گذشته کاهش یافت.

پس از اینکه آمارهای روز دوشنبه نشان داد که فعالیت‌های کارخانجات آمریکا افزایش یافته است، شاخص رصد فدرال رزرو نشان داد بازار 77 درصد احتمال می‌دهد که نرخ بهره در ماه دسامبر افزایش یابد.

از آنجایی که چشم‌انداز مثبت رشد اقتصادی سبب ترغیب به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک تر شده است، بازارهای بورس همچنین رکورد جدید ثبت کردند.

تقویت ارزش دلار، طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران می‌سازد، در نتیجه تمایل برای خرید طلا کاهش می‌یابد.

هر اونس طلا در ساعات اولیه معاملات به 1267.76 دلار، کمترین قیمت از 15 آگوست رسید. این فلز گران‌بها در اوایل سپتامبر سال گذشته به 1357.54 دلار بالاترین قیمت یک سال گذشته رسید بود که قیمت‌های کنونی 6 درصد از آن کمتر است. در حال حاضر، قیمت طلا در 1271.50 دلار معامله می شود.

جولیوس بائر، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «عواملی که قیمت طلا را در اوایل سپتامبر به 1360 دلار رساند اکنون برعکس شده است.»