۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

آخرین وضعیت دانش آموزان مصدوم حادثه داراب

قائم مقام سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشی از مبالغ دیه به صورت علی الحساب به دو دانش آموز قطع عضو و خانواده‌های دانش آ‌موزان فوتی پرداخت شده است و مابقی هزینه دیه با صدور حکم قضایی پرداخت خواهد شد.
کد خبر : ۳۸۲۹۳۱
آخرین وضعیت دانش آموزان مصدوم حادثه داراب
صراط: قائم مقام سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشی از مبالغ دیه به صورت علی الحساب به دو دانش آموز قطع عضو و خانواده‌های دانش آ‌موزان فوتی پرداخت شده است و مابقی هزینه دیه با صدور حکم قضایی پرداخت خواهد شد.

محمود علیگو در گفت و گو با میزان، در رابطه با آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی گفت: در حال حاضر ۴ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس داراب در بیمارستان شیراز بستری هستند که  دانش آموز قطع عضو، دو دانش آموز آسیب دیده از ناحیه صورت و یک مربی آموزش و پرورش  را شامل می شوند.

وی افزود: درمان دانش آموز مشکوک به قطع نخاع با موفقیت انجام شده  و احتمال قطع نخاعی در این دانش آموز رد می شود. در حال حاضر اعمال ارتوپدی آغاز و با تشخیص پزشکان بهبودی کامل امکان پذیر است.

قائم مقام سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانش آموزان بستری در بیمارستان امکان تحصیل و آموزش را ندارند و تا بهبودی کامل نمی‌توان در خصوص ترخیص این افراد اظهار نظر کرد.

علیگو عنوان کرد: همچنان خدمات روانشناسی بر روی دانش‌آموزان آسیب دیده حادثه داراب ادامه دارد و مصدومان به خصوص دو دانش آموز قطع عضو، از لحاظ روحی در وضعیت مناسبی قرار دارند اما شرایط روحی والدین این دانش آموزان مناسب نیست  بنابر این خدمات مشاوره‌ای جهت بهبود آسیب‌های روحی خانواده‌ها آغاز  و ادامه دارد.

وی در خصوص پرداخت مبالغ دیه به آسیب دیدگان و فوت شدگان  حادثه واژگونی اتوبوس داراب اذعان داشت: تاکنون مبلغی علی الحساب به عنوان دیه به دو دانش آموز قطع عضو و خانواده‌ فوت شدگان پرداخت شده است و مابقی مبالغ دیه در دست بررسی است و با صدور حکم قضایی پرداخت خواهد شد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: تاکنون بار‌ها مسئولین کشوری از خانواده‌های دانش آموزان فوت شده  در این حادثه ملاقات کرده و خواسته‌های آن‌ها پیگیری شده است.

علیگو در خصوص یک دانش آموز قطع عضو در حادثه گفت: یکی از دانش آموزان قطع عضو در حادثه واژگونی اتوبوس از بیمارستان مرخص شده و درحال حاضر به عنوان خبرنگار در خبرگزاری پانا مشغول به آموزش و کار است.

لازم به ذکر است مراسم چهلم دانش آموزان فوتی درحادثه واژگونی اتوبوس داراب در اواخر مهرماه برگزار خواهد شد