۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

بارش نخستین برف پاییزی در مازندران +تصاویر‌

نخسین برف پاییزی در دوازدهمین شب فصل پاییز امسال در مناطق کوهستانی و محورهای مواصلاتی استان باریدن گرفت.
کد خبر : ۳۸۳۱۲۹
صراط: نخسین برف پاییزی در دوازدهمین شب فصل پاییز امسال در مناطق کوهستانی و محورهای مواصلاتی استان باریدن گرفت.

به گزارش تسنیم، هوای مازندران که از نخستین روزهای فصل پائیز در ادامه گرمای تابستان نیز شاهد گرما بوده از نخستین روزهای دهه دوم ماه مهر شکل پائیزی به خود گرفته که از دیشب و امروز هوای پائیزی مازندران به انتظار زمستان زودرس رفت.

کاهش نسبی دمای هوای استان که از غروب سه شنبه در استان آغاز شده سبب بارندگی بیش از 250 میلی‌متری در غربی ترین نقطه مازندران شهرستان رامسر شده که نخستین بارش باران جهان در ماه اخیر بوده است.

بارش‌های شدید باران در مناطق شهری غرب استان عصر امروز وارد مناطق مرکزی و شرقی مازندران شده و تا جایی که ارتفاعات و محورهای مواصلاتی استان شاهد برف خفیف و شدید شده است.

دهستان پشتکوه شهرستان ساری در نخستین روزهای ماه مهر، طعم اولین برف پاییزی را چشید.

بارش نخستین برف پاییزی در مازندران +تصاویر‌

برف همچنین در منطقه سیاه بیشه تا تونل کندوان سبب سفیدپوش شدن منطقه و مسدودی این محور مواصلاتی شمال کشور شده است.

در ارتفاع سه هزار و 200 متری محور سه هزار تنکابن نیز در جاده الموت برف پاییزی شروع به باریدن کرده است.

بارش نخستین برف پاییزی در مازندران +تصاویر‌

نخستین برف منطقه دودانگه ساری نیز در روستای هیکو شهرستان ساری بارید و رف در روستای دونا از توابع شهرستان نور نیز سبب حیرت مردم به دلیل وقوع زمستان زودرس در منطقه شده است.

بارش برف در گدوک منطقه سوادکوه نیز در دوازدهمین روز ماه مهر از فصل پائیز آغاز شده و برف اکنون در محور هراز سبب ایستایی خودروها در این محور شده است.

هماهنگی با راهداری جهت نمک پاشی، هماهنگی با هلال احمر، آمادگی کدهای جاده ای، آمادگی مرکز پیام جهت ارائه مشاوره لازم به تماس گیرندگان درخصوص مسائل طبی، نشانی درمانگاه‌ها و مراکز درمانی، اعلام شماره امداد خودرو در این محور انجام شده است.

بارش نخستین برف پاییزی در مازندران +تصاویر‌