۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه مجلس:

اکثر کارخانه‌ها بازار فروش ندارند

عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس گفت: اکثر کارخانه‌های ما با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند چون در دنیا بازار ندارند.
کد خبر : ۳۸۳۱۷۴
صراط: عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس گفت: اکثر کارخانه‌های ما با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند چون در دنیا بازار ندارند.

به گزارش تسنیم از خرم‌آباد، هادی قوامی صبح امروز در نشست مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور هیئت رئیسه، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که در اتاق بازرگانی خرم‌آباد در حال برگزاری است اظهار داشت: در استان سالی 1000 میلیارد تومان در اختیار شورای برنامه‌ریزی بگذارید تا کارها به ترتیب اولویت انجام شود.

وی افزود: برای انجام زیر‌ساخت کار سومی که باید انجام شود این است که تسهیلات یارانه‌ای بدهیم، از 20 هزار میلیارد تومانی که گفته شد تسهیلات بدهیم بخشی از آن  پول‌ها را  می‌توان یارانه سود تسهیلات داد.

عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس در رابطه با سهام عدالت نیز عنوان کرد: اخیرا در شورای عالی اصل 44 تمدید کردیم تا پایان مهر ماه کسانی که می‌خواهند صاحب کل مالکیت در برگ سهم شوند 460 هزار تومان دیگر پرداخت کنند که اگر این  مبلغ را پرداخت کنند مالک کامل برگ سهم می‌شوند.

وی بیان کرد: اکثر کارخانه‌های ما با 20 تا 30 درصد ظرفیت کار می‌کنند چون در دنیا بازار ندارند و وقتی هم که بازار ندارند مجدد به مشکل فروش برمی‌خوریم پس باید ارتباطمان با دنیا قوی‌تر‌ شود و  تعامل بیشتری با دنیا داشته باشیم تا بتوانیم شرایط را برای اعتلای کشور بهتر کنیم، بالاخره واقعیت تلخ امروز این است و باید بتوانیم این ریل را عوض کنیم و گرنه در دور تسلسل می‌افتیم و راه به جایی نمی‌بریم.