۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

برنامه امشب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال روسیه، امشب با برگزاری ۹ دیدار در قاره سبز پیگیری می‌شود.
کد خبر : ۳۸۳۳۰۳
صراط: رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال روسیه، امشب با برگزاری ۹ دیدار در قاره سبز پیگیری می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال در قاره سبز امشب با برگزاری ۹ دیدار در گروه‌های چهارم، هفتم و نهم پیگیری می‌شود؛ که برنامه آن به شرح زیر است:

گروه چهارم

گرجستان - ولز                                    ۱۹:۳۰

اتریش - صربستان                               ۲۲:۱۵

جمهوری ایرلند - مولداوی                 ۲۲:۱۵

تیم‌های صربستان، ولز و جمهوری ایرلند در این گروه به ترتیب با ۱۸، ۱۴ و ۱۳ امتیاز در جایگاه‌های اول تا سوم گروه چهارم این رقابت‌ها قرار دارند. هر ۳ تیم شانس صعود مستقیم به رقابت‌های جام جهانی روسیه را دارند و همین مسئله باعث می‌شود تا بازی‌های امسب با حساسیت بالایی پیگیری شود. در بازی‌های امشب تیم فوتبال صربستان شانس ان را دارد تا در صورت کسب پیروزی در اتریش و لغزش ولزی‌ها جواز صعود خود به رقابت‌های جام جهانی فوتبال را یک هفته مانده به پایان این رقابت‌های کسب کند.

گروه هفتم

اسپانیا - آلبانی                                                      ۲۲:۱۵

ایتالیا - مقدونیه                                                     ۲۲:۱۵

لیختن اشتاین - رژیم اشغالگر قدس                 ۲۲:۱۵

مهم‌ترین بازی‌های امشب در گروه هفتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال پیگیری می‌شود. تیم ملی اسپانیا با ۲۲ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و شانس ان را دارد تا در صورت کسب یک پیروزی خانگی در برابر تیم نه چندان قوی آلبانی و تساوی یا شکست ایتالیا امشب صعود خود را به رقابت‌های جام جهانی فوتبال قطعی کند. بازی امشب اسپانیا از جنبه غیر فوتبالی هم بسیار حساس است. پس از رفراندوم کاتالونیا که به اختلاف این ایلت با دولت مرکزی اسپانیا دامن زدبازیکنان کاتالونیایی تیم ملی اسپانیا از جمله پیکه از سوی هواداران تیم ملی اسپانیا مورد اعتراض و هجوم قرار گرفتند. باید دید آیا در بازی امشب ابز هم این اتفاقات تکرار می‌شود یا خیر.

دیگر بازی مهم گروه هفتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه اروپا، دیدار تیم‌های ایتالیا و مقدونیه است. ایتالیایی‌ها با ۱۹ امتیاز در جایگاه دوم جدول این گروه، پس از اسپانیا حضور دارند و باید برای آن که بتوانند به صورت مستقیم راهی جام جهانی شوند هر دو بازی باقی مانده خود را ببرند و منتظر غزش اسپانیا باشند.

گروه نهم

کوزووو - اوکراین                  ۲۲:۱۵

کرواسی - فنلاند                   ۲۲:۱۵

ترکیه - ایسلند                        ۲۲:۱۵

رقابت‌های گروه نهم مقدماتی جام جهانی فوتبال در قاره اروپا بسیار حساس پیگیری می‌شود. در این گروه تیم‌های ایسلند، کرواسی، ترکیه و اوکراین به ترتیب با ۱۶، ۱۶، ۱۴ و ۱۴ امتیاز در جایگاه‌های اول تا چهارم حضور دارند. در فاصله دو هفته مانده تا پایان رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه، هر ۴ تیم همچنان شانس صعود مستقیم به جام جهانی فوتبال را دارند و همین مسئله به جذابیت بازی‌ها این گروه کمک کرده است.

مهم‌ترین بازی این هفته، اما میان دو تیم ترکیه و ایسلند است. ترکیه با ۱۴ امتیاز تیم سوم گروه است و در این دوره از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی شانس ان را دارد تا پس از ۳ دوره غیبت در جام جهانی فوتبال، به این رقابت‌ها راه یابد. در طرف مقابل ایسلند ۱۶ امتیازی است و تیم دوم گروه است. ان‌ها پس از درخشش در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در آستانه خلق یک شگفتی دیگر هستند و در صورتی که بتوانند در دو هفته باقی مانده هم با برتری بازی‌های خود را بگذرانند شانس ان را دارند تا به جام جهانی روسیه برسند.