۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
سرلشکر باقری:

اگر درایت شهید همدانی نبود سوریه سقوط می کرد

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: حضور در جبهه نه سن می‌شناسد و نه طلبکاری دارد، درجه و مقام هیچ ارزش مادی ندارد و فقط برای پیش برد امور از طرف فرمانده به ما داده شده است.
کد خبر : ۳۸۳۳۰۵
صراط: رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: حضور در جبهه نه سن می‌شناسد و نه طلبکاری دارد، درجه و مقام هیچ ارزش مادی ندارد و فقط برای پیش برد امور از طرف فرمانده به ما داده شده است.

به گزارش فارس، مراسم دومین سالگرد شهادت سردار حاج حسین همدانی که در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه به شهادت رسید، با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیرو های مسلح، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار کوثری جانشین قرارگاه ثارالله و جمعی از رزمندگان فاطمیون و همرزمان شهید در تهران برگزار شد.

سرلشکر باقری در این مراسم طی سخنانی، شهید همدانی را از السابقون دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نامید و اظهار داشت: این شهید بزرگوار هیچ گاه به فکر آرامش و استراحت نبود و سرانجام پاداش خود را از اهل بیت(ع) گرفت.

وی با بیان اینکه فاصله شهادت و نوشتن وصیت این شهید کمتر از دو هفته است، گفت: باید دید او چه اخلاصی داشت که حس می کرد باید دوباره وصیت نامه خود را بنویسد؟

باقری ادامه داد: خواندن وصیت شهدا برای همه ما ضروری است چون باورهای ما را بیشتر می کند. باید بارها وصیت نامه این شهید را خوانده و بصیرت بیشتری کسب کنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح بااشاره به سوابق شهید همدانی در سال های دفاع مقدس بویژه عملیات مرصاد گفت: سردار همدانی در فتنه ٨٨ نیز نقش بی بدیلی ایفا کرد و در روزهایی هم که بیش از ٦٠ سال سن داشت و افراد در این سن به فکر استراحت هستند، او تازه به فکر رفتن به سوریه و دفاع از حرم افتاد.

سردار باقری با اشاره به اوضاع سوریه و عراق تصریح کرد: درست است ما با نفاق و داعش سر و کار داریم اما پشت این جبهه، دشمن صهیونیستی است که همدانی و همرزمانش دشمن را خوب شناختند.

وی با بیان اینکه دست بالاتر القرای مقاومت به خطر میافتد، لذا از خانواده جدا می شود و برای دفاع می رود.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: اگرچه رژیم صهیونیستی امنیت خود را آهنین نشان میدهد اما در واقع سست و از پا درآمدنی است.

باقری با بیان خاطره ای از شهید همدانی گفت: باید بعد از گذشت بیش از ٣ دهه، ناگفته هایی از جنگ گفته شود تا عده ای نگویند جوانان مردم بدون برنامه به جبهه رفته اند.

وی ادامه داد: ما برای عملیاتی با تعداد زیادی از بچه های اطلاعات و طرح و برنامه ریزی ٢٠ شبانه روز شناسایی کردیم و برگشتیم تا بفهمیم در جبهه سلیمانیه چگونه میشود عملیات کرد. در این ٢٠ روز که در محضر شهید همدانی بودم خصایص خوبی را از او دیدم و مشاهده کردم که در سختی و فداکاری پیش قدم بود و تفکر و فهم عمیق داشت. آن سرزمین پیچیدگی های خاصی داشت که نیاز به درایت و فهم عمیق داشت که در او موج میزد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: او در سال ٩٠ در شرایطی به سوریه رفت که آنجا وضعیت خاصی داشت و تکفیری ها از همه امکانات برخوردار بودند اما در مقابل، ارتش خسته سوریه بود که توان مقابله نداشت و شهرها همه در حال سقوط بود.

باقری گفت: در همین حین ماجرای عراق پیش آمد و تروریست ها موصل را تصرف کردند و عتبات عالیات در خطر سقوط قرار گرفت.

وی افزود: سردار همدانی فهمید با این ارتش (سوریه) نمیشود جلو رفت و با درس گرفتن از امام، فهمید که باید بسیج را در آنجا راه بیندازد و دفاع الوطنی در سوریه را راه انداخت تا کنار ارتش بجنگد که اگر این نبود، قطعا سوریه از دست میرفت.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: او و سردار سلیمانی و دیگر فرماندهان کاری کردند که صحنه برگشت و دشمن شکست های متعددی را متحمل شد.

باقری ادامه داد: سردار همدانی نفوذ کلامی در سوری ها داشت که باعث می‌شد عملیات به خوبی انجام شود و واقعیت این است که سوری ها نگاهشان به فرماندهان ایرانی مانند نگاه به یک خارجی نیست بلکه نگاهشان به آنها نگاه به یک فرشته و آدمی است که باید از او اطاعت کرد.

وی تصریح کرد: صهیونیست ها تروریست ها را مثل میکروب به جان منطقه انداختند ولی باز هم موضوعاتی مانند شمال عراق را مطرح می کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: این ها نقشه های امریکاییست که سرزمینی را با آشوب همراه می کند.

باقری تاکید کرد: امروز هرکس دلش برای انقلاب می‌سوزد باید در میدان باشد و اگر ما بخوابیم دشمن بیدار است.

وی تصریح کرد: امروز تهدیدات متنوع و مکرر علیه جبهه مقاومت وجود دارد که باید مراقب باشیم.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: حضور در جبهه نه سن میشناسد و نه طلبکاری دارد. درجه و مقام هیچ ارزش مادی ندارد و فقط برای پیش برد امور از طرف فرمانده به ما داده شده است.
باقری در پایان تصریح کرد: شهادت شهید همدانی باعث رویش های مکرری می شود که شهید حججی و شهدای هسته ای نمونه های آن هستند. این نشان میدهد خون شهدا ثمر دارد و هزاران حججی از آن می‌روید.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز