۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

آیت‌الله خاتمی: هجمه به رئیس قوه قضائیه هزینه مقابله با مفسدین است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رئیس قوه قضاییه محکم در برابر فتنه گران ایستاده این هم هزینه اش است، با این ترفندها می خواهند آنهارا ازهدف والایشان بازدارند که نخواهند توانست.
کد خبر : ۳۸۳۳۲۹
امریکا هم جسم و هم روح برجام را نقض کرده/ ایستادگی در برابر فتنه‌گران ریشه تخریبها علیه رئیس قوه قضائیه است
صراط: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رئیس قوه قضاییه محکم در برابر فتنه گران ایستاده این هم هزینه اش است، با این ترفندها می خواهند آنهارا ازهدف والایشان بازدارند که نخواهند توانست.

به گزارش میزان، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه امروز(14 مهر) در سخنانی بیان کرد: آیت الله خاتمی گفت: زبان عاجز است چگونه از عزاداری باشکوه و با صفایی که شما ملت حسینی و عاشورایی انجام دادید، تشکرکند. دلم روشن است که این ملت عاشورایی و کربلایی با این روحیه و به فضل خداوند دیگر روی ذلت را نخواهد دید.

وی تصریح کرد: ملتی که فرهنگ هیات من الذلة در جانش نشسته باشد به فضل خدا همیشه عزیز خواهد ماند.ما راه درست را یافته‌ایم. این سرمایه ارزشمند را گذشتگان به نسل امروزی رسانده اند و ما نیز آن را به آیندگان می‌سپاریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: از تشییع جنازه باشکوه شهید بی سر محسن حججی تشکر می‌کنم خانواده‌های معظم مدافعان حرم توجه کنند، او یک نماد بود؛ مردمی که در صحن جامع رضوی و همچنین در تشییع جنازه‌های او در تهران، میدان امام اصفهان و نجف آباد شکوه خاصی آفریدند، اگر فرصتی بود این پیکر پاک را در شهرهای دیگرکشور نیز می بردند شاهد همین شکوه و عظمت بودیم.تجلیل از حججی تجلیل از همه شهدای مدافع حرم و والاتر از آن تجلیل از همه شهیدان بود.

آیت الله خاتمی یادآور شد: در این روزهای اخیر دو عالم بزرگ را از دست دادیم یکی آیت الله شیخ حسین راستی کاشانی که از هواداران امام در نجف اشرف و تا آخر عمر ایشان بودند و دومی آیت الله روح الله شاه آبادی که امیدواریم حشر این دو بزرگوار با یاران اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به اعضای نیروی انتظامی که در نماز جمعه حضور داشتند گفت: نیروی انتظامی مایه آبرو وعزت نظامی اسلامی است، این عزیزان در عرصه‌های مهم امنیت حضوری ستودنی دارند، آنها در عرصه مقابله با مواد مخدر، قاچاق کالا، مزاحمین نوامیس مردم ، مقابله با اراذل و اوباش که این کارها در مرعا و منظر مردم نمود دارد و حضور فعال و ارزشمندی دارند و البته مردم این کارها رادیده و از صمیم جان علاقمند به فرزندان غیور عرصه امنیت کشورند.

وی با بیان اینکه قرآن برای جامعه نمونه سه ویژگی بیان می‌کند، اظهار کرد: این ویژگی‌های عبارتند از: امنیت دوم آرامش و سوم اقتصاد سالم که زندگی آبرومندانه‌ای برایشان تأمین کند البته امنیت زیر بنای توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است و هیچ کدام ازا ین مؤلفه‌های بدون امنیت شکل نمی‌گیرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به این مطلب که از اول، انقلاب نظام و انقلاب هدف بوده از جمله روش ها هم تخریب مسئولین عالی رتبه است، ادامه داد: الان روش عوض شده و وارد ترور نرم افزاری شدند و تخریب شخصیت رییس مجتهد قوه قضاییه است، ریشه آن هم روشن است، قوه قضاییه عزمش را جزم کرده با مفسدین اقتصادی قاطع برخورد کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:رییس قوه قضاییه محکم در برابر فتنه گران ایستاده این هم هزینه اش است، با این ترفندها می خواهند آنهارا ازهدف والایشان بازدارند که نخواهند توانست.هم وزیر اطلاعات و هم رییس سازمان اطلاعات سپاه این تهمت ها را تکذیب کردند.

آیت‌الله خاتمی با بیان این مطلب که قطعا مسئولان نظام می دانند که منشا این شایعات چیست، تصریح کرد: قطعا مسئولان نظام می دانند که منشا این شایعات چیست؛سایتی است که بهایی ها تبلیغش می کنند و آنرا تامین می کنند.مسئولان با این سایت های ضد انقلاب قاطعانه برخورد کنید.

آیت الله خاتمی درباره برجام نیز بیان کرد: شما مردم عزیز درجریانید آمریکا هم جسم و هم روح برجام را نقض کرده و رچیزی از برجام باقی نگذاشته است آنها خیرا می گویند باید گفتگو مجدد شود. مسئولان ما در برابر این ادعا یکصدا گفته‌اند برجام قابل مذاکره مجدد نیست و این موضع درست است و آن را تقویت می‌کنیم که همانا این موضع درشأن نظام است.


خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: به عنوان امام جمعه ا ین را می‌گویم همانطور که تریبون نماز جمعه مردمی است و ما درا ینجا حرف مردم را می‌زنیم ، مسئولان وزرات خارجه به خدا توکل کرده و به مردم اعتماد کنند و در حمایت اروپاییها دل نبندند ما با آنها درگیر نیستیم و این خوب است که مسئولان با دیگر کشورهای تعامل دارند. اما مطمئن باشید اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا همیشه آمریکایی ها را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق از دولت مرکزی گفت: متاسفانه مسئولان اقلیم گوششان به حرف حساب بدهکار نبود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در روز سوم مهرماه با برگزاری این همه پرسی خیانتی را صورت دادند ولی خوشبختانه آنچه آنها را ناکام گذاشت، این بود که جهان نیز این همه پرسی را به رسمیت نشناخت و حتی آمریکا بیانیه داد که این همه پرسی را به رسمیت نمی‌شناسد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: حتی رژیم صهیونیستی که قبل از این همه پرسی از آن حمایت می‌کرد بعد از اجرای آن رسما از این موضوع حمایت نکرد .هر چند که موضع این دوکشور در این باره رندانه به نظر می‌رسد. وحدت بین ایران، عراق و ترکیه راهکار است و باید تا دیر نشده مسئولان یک پیمان قوی با هم ببندند و این توطئه را در نطفه خفه کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به حادثه اخیر لاس وگاس در آمریکا افزود: این حادثه اتفاقی است که خطیب جمعه نمی‌تواند از آن بگذرد، یک آدم در طبقه سی و دوم هتلی در لاس وگاس 60 نفر را کشته و بیش از 500 نفررا مجروح کرده است. در این حادثه سه موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد. اول اینکه با کشتن بیگناهان در هر کجای دنیا را محکوم می کنیم چه در لاس وگاس چه در سوریه، یمن و بحرین باشد، اینکه با بشریت دوگانه برخورد شود، نفاق است.در خبرها آمده بود این قاتل با آرامش چند خشاب عوض کرده و این همه آدم را کشته بود،‌ وقتی آمریکایی ها دم از اقتدار می زنند باید از نیروی نظامی ما یاد بگیرند که قبل از انجام هر توطئه‌ای، توطئه گر را سر جایش می‌نشانند.

وی تصریح کرد: حرف ما به مردم آمریکا این است که از دولتمردان و زنانتان بخواهید به جای فضولی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی که در هر جایی که شلوغی هست یک پای آن فضولی‌های آمریکا است این اقدامات را تمام کنند و بیشتر به فکر شهروندان کشورشان باشند.