۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

حمله عجیب پیشکسوتان استقلال به شفر

پیشکسوتان تیم فوتبال استقلال به شکلی از انتخاب سرمربی آلمانی انتقاد می‌کنند که گویا فراموش کرده‌اند که خودشان در چه جایگاهی قرار دارند.
کد خبر : ۳۸۳۴۴۹
صراط: پیشکسوتان تیم فوتبال استقلال به شکلی از انتخاب سرمربی آلمانی انتقاد می‌کنند که گویا فراموش کرده‌اند که خودشان در چه جایگاهی قرار دارند.

به گزارش میزان، در اینکه باشگاه استقلال فصل تاریخی را سپری می‌کند، شکی وجود ندارد. از این جهت، با مرور اتفاقات پیش از آغاز فصل تا اینجا، اتفاقات غیرعادی در استقلال دیده‌ایم. پس از آن شکست ۶ بر استقلال برابر العین امارات، ترکیب تیم توسط علیرضا منصوریان دگرگون شد و بازیکنانی، چون مجتبی جباری، پژمان منتظری، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی، حسن بیت‌سعید، سجاد شهباززاده و ... به استقلال پیوستند.

تصور می‌شد که استقلال از همان ابتدای فصل در کورس قهرمانی قرار بگیرد اما نتایج بد تیم باعث شد تا منصوریانی که محبوب سکو‌ها بود، با شعار حیا کن، ر‌ها کن از تیمش جدا شود. رحمتی و جباری از تیم کنار گذاشته شدند تا استقلال وارد بحران عجیبی شود. بدتر از همه اتفاقات برنامه نود بود که عضو هیئت مدیره استقلال و منصوریان از خجالت هم در آمدند.

با گذشت زمان، افتخاری مدیرعامل استقلال سراغ گزینه‌های خارجی رفت و در نهایت پس از مذاکره با مربیانی، چون فاتح تریم، به وینفرد شفر آلمانی رسید. اینکه شفر در سال‌های اخیر چه رزومه‌ای داشته، بحث‌های زیادی صورت گرفته و رسانه‌ها به اندازه کافی به آن پرداخته‌اند. در حالی که به نظر می‌رسید استقلال به مرز آرامش رسیده، برخی از پیشکسوتان این تیم با مصاحبه‌های عجیب خود در حال سنگ‌اندازی هستند. البته شاید در این میان، برخی‌ها انتقادات درستی را مطرح کنند اما حال با انتخاب شفر، اجازه نمی‌دهند که این سرمربی آلمانی حداقل بتواند کارش را انجام داده تا بلکه نتیجه بگیرد.

پیشکسوتانی که با ادبیات عجیب طوری انتقاد می‌کنند که گویا حق آنها بوده روی نیمکت بنشینند. برخی از پیشکسوتان که تا روز گذشته هواداران استقلال آنها را فراموش کرده بودند، با مصاحبه‌های خود سعی در معروف کردن خود دارند. موضوعی که در پرسپولیس عکس آن اتفاق می‌افتد. وقتی مربی روی کار پرسپولیس می‌آید، کمتر پیش آمده که پیشکسوتان از همان ابتدا موضوع تندی علیه او بگیرند و اجازه می‌دهند حداقل چند ماه از کار مربی پرسپولیس گذشته و سپس اظهارنظر کنند.

از طرفی، موضع‌گیری‌های استقلالی‌ها علیه هم در نوع خودش جالب است. کمیته فنی از اعضای خودشان دو نفر را به عنوان دستیار شفر انتخاب می‌کنند. انتخابی که بیشتر مثبت باشد، جلوه منفی پیدا کرده، چرا که یک طرف قضیه فرهاد مجیدی قرار داشت که هواداران استقلال بی‌صبرانه منتظر او بودند تا افرادی چون سیروس دین‌محمدی و بیژن طاهری. در واقع استقلالی‌ها خودشان با انتخاب‌های نامناسب جو تیم را بهم زده و باعث تشنج می‌شوند. همه این اتفاقات نشان می‌دهد که مدیریت درستی در باشگاه استقلال وجود ندارد تا با تصمیمات مناسب آرامش را به تیم انتقال دهند.