۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

کوثری: اروپا بدون اجازه آمریکا کاری نمی‌کند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی که تیم مذاکره کننده به بن بست رسیده، مسئله طرف حساب بودن اروپا را مطرح می‌کنند.
کد خبر : ۳۸۳۴۹۷
صراط: اسماعیل کوثری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه پیرامون «برجام بدون امریکا» گفت: طرف‌های مقابل ایران در توافق هسته‌ای کشور‌های ۱ + ۵ هستند؛ اما در حقیقت طرف اصلی تیم مذاکره کننده دولت آقای روحانی امریکایی‌ها بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو وی تصریح کرد: حالا، اما در شرایطی که تیم مذاکره کننده از تعامل با آمریکا به بن بست رسیده، مسئله طرف حساب بودن اروپا را مطرح می‌کنند.

کوثری ادامه داد: اروپا جزیی از ۱ + ۵ است و به نظر من اروپا هم به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد لذا تیم مذاکره کننده باز هم موضوع را به بیراهه می‌برد. این در شرایطی است که باید با امریکایی‌ها مصمم و محکم برخورد کنیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه اقدامات جمهوری اسلامی در برجام فراتر از توافقات بود؛ گفت: با این حساب جمهوری اسلامی نباید از چیزی نگران باشد، چون به ادعای سازمان بین المللی انرژی اتمی پای بندی ما به برجام تایید شده است و این طرف امریکایی است که نقض برجام نموده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم تیم مذاکره کننده از موضع قدرت و با استحکام بیشتری با امریکایی‌ها برخورد کند