۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
آمار اشتغال مشعشع و سانسور شده!

چرا آمار جمعیت بیکاران در سرشماری 95 همچنان «سری» مانده؟

برخی مدیران قائل به سرهم‌بندی آمار، 2 ساعت کار در هفته را نیز شامل آمار جمعیت شاغل محسوب می‌کنند، حال آن‌که با 2 ساعت کار در هفته نمی‌توان چرخ معیشت فرد یا عائله او را چرخاند.
کد خبر : ۳۸۳۸۱۸
گروه سیاسی صراط: حسن روحانی در دانشگاه تهران گفت: دولت و همه نهادها باید در زمینه ایجاد شغل در کشور تلاش کنند. در این زمینه من بسیار خوشحال هستم که نسبت به سال گذشته رقم بیکاری 1 درصد کاهش یافته که این به معنای آن است که مسیر درستی انتخاب شده و باید با سرعت بیشتری طی شود.
درمقابل این اظهارنظر، بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند آمار بیکاری افزایش یافته است و احتمالا به همین دلیل هم هست که آمار جمعیت بیکاران در سرشماری سال 95 با وجود سپری شدن 9 ماه همچنان «سری» مانده و دولت رغبتی به انتشار این آمار ندارد.
در عین حال باید توجه داشت که برخی مدیران قائل به سرهم‌بندی آمار، 2 ساعت کار در هفته را نیز شامل آمار جمعیت شاغل محسوب می‌کنند، حال آن‌که با 2 ساعت کار در هفته نمی‌توان چرخ معیشت فرد یا عائله او را چرخاند. مگر اینکه این دو ساعت، شغل‌های مربوط به مدیریت نجومی و برخی رانت‌خواری‌ها و زدوبندهای اقتصادی - سیاسی باشد.
گفتنی است رئیس‌جمهور دیروز بخش اعظم سخنان خود را به مسائل سیاسی و حاشیه‌سازی پرداخت و به این موضوع اشاره نکرد که با وجود تشدید رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه‌ها - به خاطر گسترش واردات بی‌رویه و قاچاق - چگونه ممکن است بتوان شغل‌های موجود را حفظ کرد تا چه رسد به ایجاد شغل جدید؟
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز