۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

زمان اعزام کاروان‌های راهیان‌نور اعلام شد

اعزام کاروان‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سپاه استانی از 22 مهر ماه آغاز خواهد شد.
کد خبر : ۳۸۳۹۱۰
صراط: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی کشور از 22 مهرماه خبر داد و گفت: اعزام کاروان‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سپاه استانی آغاز خواهد شد.

به گزارش دفاع پرس، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در یادواره شهید «ریزوندی» که در شهرستان اسلام‌آباد غرب برگزار شد، اظهار داشت: امروز حرکت مقدس راهیان‌نور به یک فرهنگ در کشور تبدیل شده و استان کرمانشاه نیز افتخار میزبانی و خادمی زائران راهیان‌نور را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار جزیره امن انقلاب اسلامی در منطقه مرهون خون مطهر شهدا است گفت: امنیت کنونی کشور به خاطر ایثار و از خود گذشتگی شهدای دفاع مقدس و رزمندگان فعلی کشور است.

فضلی با بیان اینکه شهیدان ریزوندی و شهبازی از شهدای شاخص ورزش اسلام آبادغرب و اکنون از شهدای شاخص کشوری و نمونه‌های بی‌بدیل استقامت و پایداری مردم این خطه هستند اضافه کرد: اگر امروز روح انقلابی در سایر کشورهای اسلامی دمیده شده، به برکت ایستادگی و مقاومت ملت همیشه بیدار ما از دوران دفاع مقدس و پس از آن است و مقاومت اسلامی نیز در کشورهای منطقه به این دلیل هویت پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه از آغاز جنگ تحمیلی تا پایان آن مقابل دشمن ایستادگی کردند و نام کرمانشاه را در تاریخ دفاع مقدس جاودانه ساختند بیان داشت: دو ماه پیش از آغاز رسمی جنگ، رژیم بعث عراق درگیری‌های خود را در مرز قصرشیرین آغاز کرد و مردم سلحشور استان کرمانشاه از همان ابتدا مقابل تهاجمات آنان ایستادند.

فضلی با اشاره به اینکه اوج رشادت مردم اسلام‌آباد غرب در عملیات مرصاد رقم خورد گفت: این شهرستان 227 شهید تقدیم انقلاب کرده و شیر زنان اسلام آبادی نیز پا به پای مردان در میدان نبرد حضور داشتند و بیش از 240 زن شهیده گواه این مطلب است.

وی از اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی کشور از 22 مهر امسال خبر داد و عنوان کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سپاه استانی آغاز خواهد شد و کرمانشاه در کنار میزبانی زائران اربعین حسینی، میزبان استان‌های دیگر در حرکت مقدس راهیان نور خواهد بود.

تجلیل از خانواده شهدای ریزوندی و شهبازی و نیز تجلیل از خانواده شهید مدافع شهرم شهید احمدی و رونمایی از کتاب «حماسه عشق» که مربوط به زندگینامه شهید داریوش ریزوندی است از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز