۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

ماجرای تفحص شهدای فاطمیون از زبان سردار اسداللهی

نسل دهه ۷۰ با شرکت در مجالس یادبود شهدای دفاع مقدس، حلقه اتصال را حفظ کردند و فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه داشتند که سهمی از این حلقه اتصال به بچه‌های تفحص برمی‌گردد.
کد خبر : ۳۸۳۹۶۵
صراط: فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) گفت: نسل دهه ۷۰ با شرکت در مجالس یادبود شهدای دفاع مقدس، حلقه اتصال را حفظ کردند و فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه داشتند که سهمی از این حلقه اتصال به بچه‌های تفحص برمی‌گردد.

به گزارش دفاع پرس، شانزدهمین سالگرد شهید مجید پازوکی عصر امروز با حضور سردار حسین اسداللهی فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) و خانواده معزز شهید در هیات شهدای تفحص برگزار شد.

سردار اسداللهی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: هر گوشه از تاریخ دفاع مقدس را بنگریم، یک واقعه از عاشورا در آن رخ داده است. دفاع مقدس بر گرفته از فرهنگ عاشورا است.

وی افزود: ملت ایران هر آنچه داشتند از جان و مال به میدان نبرد آوردند. به همین جهت ما توانستیم با دست خالی اما توسل به خدا و از خودگذشتگی ملت، پیروز جنگ تحمیلی شویم.

سردار اسداللهی خاطرنشان کرد: ملت ایران کم لطفی و فراز و نشیب ها را می‌بینند اما چون ولایت مدار هستند، تمام  مشکلات را تحمل می کنند.
فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) ادامه داد: تخریبچی ها و تفحص گران نور، نتوانستند بی تفاوت نسبت به خانواده های چشم انتظار باشند.

وی افزود: در نخستین سال های پس از پایان دوران دفاع مقدس، فاصله با شهدا احساس نمی شد اما کم کم روزمرگی باعث شد تا از شهدا فاصله بگیریم. تفحص گران بودند که هر ساله با تفحص شهدا و تشییع پیکرها توسط مردم، دفاع مقدس را زنده نگه داشتند. در طی سه دهه گذشته، هر ساله به مناسبت های مختلف شهدا به کشور بازگشته و تشییع می شوند.

سردار اسداللهی اذعان داشت: پازوکی ها و محمودوندها حلقه شهدا و نسل امروز را وصل کردند و اجازه ندادند شهدا فراموش شوند.

فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) با اشاره به یادواره شهدا در یکی از روستاهای شمال کشور گفت: در مراسم مختلف برگه های مختلفی با مضمون حضور در سوریه به دستم می‌رسد. در این مراسم نیز چند نامه بدستم رسید که ابتدا گمان کردم درخواست اعزام به سوریه است اما با کمال تعجب دیدم که درخواست داشتند یک شهید گمنام در روستایشان تدفین شود. از اهالی روستا جویا شدم که چرا با وجود شهدا در روستا، چنین درخواستی صورت گرفته است؟ پاسخ دادند که این روستا شهیدی ندارد و یادواره متعلق به شهدای دیگر روستاها است. این روستا شهیدی نداشت اما حلقه اتصال به شهدا محکم بود.

وی عنوان کرد: گاهی گمان می کنیم که بدست آوردن مقام و شخصیت شهید، کار دشوار و دست نیاقتنی است. نسلی که جنگ را ندیده با شرکت در  مجالس یادبود شهدا، با دفاع مقدس آشنا می‌شود.  امروز نسل دهه ۷۰ با تاسی از رشادت رزمندگان دفاع مقدس برای دفاع از حرم آل الله، کیلومترها دورتر از مرز کشور می روند.
وی ادامه داد: نسل دهه ۷۰ با شرکت در مجالس یادبود شهدای دفاع مقدس، حلقه اتصال را حفظ کردند و فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه داشتند که سهمی از این حلقه اتصال به بچه های تفحص بر می گردد.

سردار اسداللهی خاطرنشان کرد: نیروهای تفحص آموختند که می توان جنگید و تا آخر در صحنه ماند.

فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) با بیان اینکه تفحص گران نور با انتساب به زینب کبری (س) فعالیت کردند، ادامه داد: یکی از دوستان روایت می کرد که گروهی از لشکر فاطمیون در عملیاتی شرکت کردند و شش شهید دادند. پیکر شهدا در منطقه جا ماند. ۲۰ روز بعد نیروها تصمیم می گیرند که پیکر شهدا را به عقب منتقل کنند، امداد غیبی به کمکشان می آید و هوا تاریک و غبارآلود می شود. نیروها در این گمان بودند که پیکر شهدا را متلاشی شده پیدا خواهند کرد اما با عطر شهدا آن ها را سالم می یابند.