۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

چند خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند؟

جمعیت یک میلیون و۷۶۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به عدد یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده تحت پوشش رسیده است.
کد خبر : ۳۸۴۱۱۰
صراط: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: جمعیت یک میلیون و۷۶۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به عدد یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده تحت پوشش رسیده است.

به گزارش تسنیم، سید پرویز فتاح  امروز(سه شنبه، 18 مهر) با حضور در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شوری اسلامی با تشریح اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی گفت: یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش در روستاها کمک به آنها برای خرید  پنل‌های خورشیدی است.

وی ادامه داد: با وزارت نیرو برای خرید 20 هزار پنل خورشیدی قرار داد امضاء کرده‌ایم تا این پنل‌ها از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 25 میلیون تومان در اختیار افراد تحت پوشش قرار گیرد و برق تولیدی آنها توسط وزارت نیرو به صورت تضمینی خریداری می شود.

فتاح افزود: در راستای مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی 2 هزار تراکتور و 5 هزار وانت خریداری کرده و به افراد تحت پوشش کمیته امداد در روستاها اختصاص می‌دهیم همچنین برای مددجویانی که در روستاها اقدام به ساخت مسکن کنند، تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 1100 میلیارد تومان وام خوداشتغالی به افراد تحت پوشش کمیته امداد اعطا شد که امسال این رقم با حمایت نمایندگان مجلس، به 2100 میلیارد رسیده است اظهار داشت: سقف این وام‌ها امسال از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان تغییر یافت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: امسال حداقل 140 هزار فقره وام خود اشتغالی به افراد متقاضی تحت پوشش کمیته امداد تعلق می‌گیرد که آثار آن تا 3 سال آینده در کشور مشخص خواهد شد. همچنین 1.5 میلیارد از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال‌زایی در روستاها و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر اختصاص می‌یابد و در این زمینه کاملاً با دولت هماهنگ هستیم.

فتاح با اشاره به اینکه هدف ما در سال گذشته کاهش 10 درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد بود که محقق شد گفت: امسال نیز 10 درصد دیگر از افراد تحت پوشش را کاهش می‌دهیم و با اینکه ناسزا می‌شنویم اما معتقدیم که راه درست همین است چراکه قانون برنامه پنجم این موضوع را تکلیف کرده بود اما اجرا نمی‌شد که با اجرای این طرح، جمعیت یک میلیون  و760 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد به عدد یک میلیون و 600 هزار خانواده تحت پوشش رسیده است.

وی با شاره به اینکه مجموعه رفتارهایی که در کشور شاهدیم نشان می‌دهد  وفاق بسیار خوبی در خصوص حمایت از اقدامات کمیته امداد ایجاد شده است خاطرنشان کرد: با دولت هماهنگی خوبی داریم و مجلس شورای اسلامی در حمایت از کمیته امداد سنگ تمام گذاشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  همچنین با اشاره به افزایش کمک‌های مردمی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: در 6 ماهه اول سال 96 کمک‌های مردمی به کمیته امداد 20 درصد افزایش یافته است.

در ادامه تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود در رابطه با کمیته امداد را مطرح کردند.