۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

کاخ سفید حزب‌الله را تهدید کرد

کاخ سفید در بیانیه‌ای علیه حزب‌الله لبنان، این سازمان را تروریستی خوانده و علیه ایران ادعاهای بی اساس مطرح کرده است.
کد خبر : ۳۸۴۱۳۱
صراط: کاخ سفید در ادامه مواضع غربی‌ها علیه محور مقاومت، در بیانیه‌ای حزب‌الله لبنان را «تروریستی» خوانده و ضد ایران هم ادعاهای بی‌اساسی مطرح کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کاخ سفید در بیانیه‌ای علیه حزب‌الله لبنان، این سازمان را تروریستی خوانده و علیه ایران ادعاهای بی اساس مطرح کرده است.

در بیانیه‌ای که مشاور امنیت داخلی رئیس‌جمهور آمریکا آن را منتشر کرده آمده است: «زمان آن فرا رسیده که پاسخی جهانی در برابر گروه تروریستی حزب‌الله لبنان بسیج کنیم».

بیانیه «توماس باسرت» به مناسبت بیستمین سالگرد قرار گرفتن حزب‌الله لبنان در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا منتشر شده است.

در بیانیه می‌خوانیم: «حزب‌الله همچنان تهدید برای آمریکا و امنیت کشورها در خاورمیانه و فراتر از آن است. . زمان آن فرا رسیده که کشورهای بیشتری در جهان، به آمریکا در نشان دادن ماهیت این سازمان مرگ‌بار، مقابله با شبکه‌ها و حامیانش و همچنین بسیج برای دادن پاسخی جهانی جهت مقابله با تهدید آن برای جهان متمدن، به آمریکا ملحق شوند».

در بیانیه مشاور امنیت داخلی ترامپ، ضمن تکرار ادعاها علیه حزب‌الله لبنان، از «حملات تروریستی» آن علیه رژیم صهیونیستی و جاهای دیگر از قبیل آفریقا، اروپا و دیگر نقاط صحبت شده است.

مشاور امنیت داخلی رئیس‌جمهور آمریکا به قدرت حزب‌الله لبنان در عرصه سیاست داخلی این کشور اذعان و البته در این باره ابراز نگرانی کرده است.

در بیانیه آمده است: «امروز، حزب‌الله و متحدان سیاسی آن، نیمی از کرسی‌های کابینه لبنان و تقریبا نیمی از کرسی‌های پارلمان ملی لبنان را در اختیار دارند».

عضو ارشد کابینه ترامپ، خواستار آن شده کشورها همانند آمریکا، تفاوتی بین شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله قائل نشده و حزب‌الله را سازمان تروریستی بشناسند.

در ادامه بیانیه، به دلیل حمایت ایران از حزب‌الله لبنان، ادعاهایی مطرح شده و آمده که دولت ترامپ به رهبری تلاش‌ها برای «منزوی کردن ایران» ادامه خواهد داد.

مشاور امنیت داخلی ترامپ تصریح کرد: «آمریکا اقدامات ثبات زدای ایران را محکوم می‌کند و همه کشورها را به ایستادن در برابر این دیکتاتوری کشنده و مرگبار در تهران و شریکش حزب‌الله فرا می‌خواند».