۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

زنی که با مزاحمان خیابانی‌اش سلفی گرفت +تصاویر

یک زن جوان هلندی، با مزاحمان خیابانی سلفی گرفت و در توضیح عکس‌هایش در اینستاگرام نوشت: این کار شما مردان آزاردهنده است، حرف‌هایتان تعریف و تمجید نیست.
کد خبر : ۳۸۴۳۶۴
صراط: یک زن جوان هلندی، با مزاحمان خیابانی سلفی گرفت و در توضیح عکس‌هایش در اینستاگرام نوشت: این کار شما مردان آزاردهنده است، حرف‌هایتان تعریف و تمجید نیست.

به گزارش خبرآنلاين، مزاحمت خیابانی، اینجا و آنجا نمی‌شناسد، ممكن است كلمات و عباراتش تغییر كند یا در كشوری با قوانینی كه دارد بیشتر كنترل شده باشد، اما هنوز زنان زیادی هستند كه در خیابان، باید چشم و گوششان را بر چیزهایی كه ناخواسته می‌بینند یا می‌شنوند ببندند.

اما «نوآ یانسما» زنی است كه ترجیح داده به جای نادیده گرفتن این مزاحمت‌ها با آنها مقابله كند؛ مقابله‌ای از نوع سلفی گرفتن! این دانشجوی بیست ساله هلندی در طول یك ماه تردد در خیابان،‌ با كسانی كه به او انواع متلك، ناسزا، تعریف و تمجید یا انواع جمله‌های مزاحمت‌آمیز را گفتند، برای او سوت یا با ماشین بوق زدند، سلفی گرفت و این عكس‌ها را در اینستاگرامش منتشر كرد.

زنی که با مزاحمان خیابانی‌اش سلفی گرفت +تصاویر

 از آگوست تا سپتامبر، یانسما 24 عكس با عنوان «مزاحمان عزیز» در اینستاگرامش منتشر كرد و توضیح هر عكس، جمله مزاحمت‌آمیزی بود كه مردی كه در سلفی دیده می‌شود، خطاب به یانسما بیان كرده بود. او حتی با مزاحمی كه از ماشین برای دقایق طولانی او را تعقیب كرده و به او كلمات و عبارات ناشایستی گفته بود، عكس گرفته و در اینستاگرامش گذاشته است.

او در توضیح این عكس‌ها گفته است: تا زمانی كه این پروژه را شروع نكرده بودم، عمق این فاجعه را نمی‌دانستم و متوجه نبودم. وقتی روی جمله‌های آزاردهنده‌ای كه از سوی مردان در خیابان می‌شنوم تمركز كردم، تازه متوجه شدم كه این اتفاق چقدر در طول روز تكرار می‌شود. با این كار، می‌خواهم نشان دهم كه این جمله‌ها محبت‌آمیز یا تعریف و تمجید نیست، این جمله‌ها آزاردهنده است.

زنی که با مزاحمان خیابانی‌اش سلفی گرفت +تصاویر

یانسما همچنین گفته است كه وقتی سلفی می‌گرفته، این ترس را داشته كه مردان چه واكنشی نشان خواهند داد اما در كمال تعجب دیده بسیاری از آنها نسبت به این عكس گرفتن واكنش منفی نداشته‌اند و تصور می‌كرده‌اند توانسته‌اند رضایت مرا جلب كنند. آنها درواقع اصلا به ناراحتی من توجه نداشتند و با این كه نارضایتی هنگام عكس گرفتن در چهره‌ام كاملا مشهود بود، اصلا نمی‌فهمیدند كه این موضوع چقدر من را ناراحت كرده است. حتی بعضی از آنها نزدیكتر شده و دستشان را دور گردنم می‌انداختند.

زنی که با مزاحمان خیابانی‌اش سلفی گرفت +تصاویر

این زن جوان كه طرفداران زیادی در اینستاگرام پیدا كرده و اغلب این طرفداران زنان هستند، تاكید می‌كند كه مردان مزاحم خیابانی، اصلا بابت این عكس گرفتن ناراحت نبودند چون كارشان را معمولی می‌دانستند نه چیزی كه باید از آن شرمسار باشند.

او گفته این پروژه برای او به پایان رسیده اما از آنجا كه می‌داند مزاحمت خیابانی یك پدیده جهانی است، از سایر زنان دعوت كرده تجربیاتشان را در این زمینه با دیگران به اشتراك بگذارند. او گفته هرچند كه می‌داند این كار ریسك‌پذیر است و مسئولیت زیادی دارد، اما فكر می‌كند باید مقابله با این موضوع را ادامه داد تا مردان بدانند كه كارشان، واقعا آزاردهنده است.