۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

ادعای جدید توییتری ترامپ درباره ایران

رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری مدعی شد که بسیاری از مردم موافق ادعاهای روز گذشته وی پیرامون توافق هسته‌ای ایران هستند.
کد خبر : ۳۸۴۵۹۹
صراط: رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری مدعی شد که بسیاری از مردم موافق ادعاهای روز گذشته وی پیرامون توافق هسته‌ای ایران هستند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در تازه‌ترین پیام توییتری خود درباره توافق هسته‌ای ایران نوشت: بسیاری از مردم با تایید بسیاری درباره سخنرانی امروز من با موضوع ایران صحبت می‌کنند. شرکت کنندگان در این توافق پول بسیار زیادی از تجارت با ایران تصاحب می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه درباره سیاست جدید این کشور در قبال  ایران سخنرانی کرد.

وی گفت دستور دادم تا بازبینی راهبردی را درباره ایران انجام دهند. این بازبینی کامل است و من راهبرد خودمان را به همراه چند گامی که باید برداشته شوند را اعلام می کنم.

ترامپ ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و شماری از بمب‌گذاری‌ها در لبنان و برخی کشورهای منطقه را به گردن ایران انداخت.

وی مدعی شد: حزب الله دو بار سفارت ما در لبنان را بمباران کرد. بمباران دیگری که در لبنان به حمایت ایران انجام شد 241 آمریکایی را به کام مرگ کشاند.

ترامپ همچنین گفت: ایران آمریکایی‌ها را به اتهامات دروغین زندانی می‌کند. شعارهای محبوب نظام ایران مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اقدامات خصمانه ایران تا امروز ادامه داشته است و این نظام از حامیان اصلی تروریسم در دنیاست. وی در سخنان خود مدعی شد ایران به تروریست‌هایی که در 11 سپتامبر حضور داشتند کمک کرد و از جمله به پسر اسامه بن‌لادن پناه داد.

وی نظام ایران را دیکتاتور خواند و ادعا کرد: ایران همچنان حامی اصلی تروریست در دنیاست و به طالبان، القاعده، حماس و حزب‌الله کمک می‌کند. ترامپ افزود: استراتژی جدید خودمان را در مورد ایران اعلام می‌کنم که جلوی رفتارهای خصمانه ایران بایستیم تا ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

رئیس جمهور آمریکا از نام مجعول برای خلیج فارس استفاده کرد و مدعی شد ایران با ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های ما در خلیج ع-ر-ب-ی و دریای سرخ، آزادی دریانوردی را نقض می‌کند.

وی گفت: با متحدانمان برای مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران همکاری خواهیم کرد.

ترامپ افزود: با تکثیر موشک و تسلیحات ایران مقابله می کنیم و تمامی مسیرها برای دست‌یابی به سلاح اتمی را قطع خواهیم کرد.