۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

دورخیز قهرمان جهان برای بازگشت به تیم ملی

قهرمان جوانان جهان و دارنده مدال برنز رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس پس از دوران ناکامی خود، حالا روند رو به رشدی را در پیش گفته است.
کد خبر : ۳۸۴۸۱۴
صراط: قهرمان جوانان جهان و دارنده مدال برنز رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس پس از دوران ناکامی خود، حالا روند رو به رشدی را در پیش گفته است.

به گزارش مهر، علیرضا کریمی، آزادکار جوان و بااخلاق وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان مدتها با فراز و فرود همراه بود. او بعد از ناکامی المپیک ریو، مدتی استراحت کرد و بازگشتی امیدوارکننده در رقابتهای قهرمانی آسیا در هندوستان داشت. این موفقیت کمی از بار انتقادات مبنی بر افت فنی و جسمانی‌اش را کاهش داد، اما ناکامی در رقابتهای انتخابی برای کسب دوبنده تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۱۷ فرانسه دوباره او را در مسیر افت قرار داد.

بدین ترتیب او فرصت عرض اندام در رقابتهای جهانی را از دست داد تا اینکه امسال با حضور در اردوی تیم امید، دوباره مجال رسیدن به روزهای اوج را بدست آورده است. ضمن اینکه دارنده عنوان قهرمانی جوانان جهان، مدتی است به دلیل خدمت سربازی در ترکیب تیم رعد پدافند قرار گرفته و در رقابتهای لیگ کشتی آزاد عملکرد خوبی نیز داشته است.روندی که هم او و هم کادر فنی تیم ملی امید و بزرگسالان، نسبت به آن بسیار خوشبین هستند و حالا او باید خودش را بیشتر به مربیان تیم ملی اثبات کند.

علیرضا کریمی که چندی پیش در مسابقات ارتش‌های جهان هم عنوان قهرمانی را کسب کرد با اظهار امیدواری به پیشرفت دوباره خود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه در پیکارهای لیگ توانسته ام تا حد زیادی به آنچه که در ذهنم هست برسم و امیدوارم دوباره بتوانم به ترکیب تیم ملی بزرگسالان بازگردم.

وی که از رقابتهای امیدهای جهان به عنوان سکوی پرتاب خود یاد می کند، گفت: با تمام توان سعی خواهم کرد تا در این مصاف جهانی موفق  ظاهر شود. من و مربیان تیم امید زحمات زیادی برای این رویداد بزرگ کشیده ایم و امیدوارم بتوانم تا حدود ۴۰ روز دیگر با تیمی توانمند و منسجم راهی این پیکارها شویم.

دارنده مدال برنز رقابتهای ۲۰۱۵ جهانی آمریکا در خاتمه به دلایل افت خود اشاره کرد و افزود: دلیل اصلی ناکامی من در پیکارهای قبلی، بار سنگین روحی و روانی بود که مدام احساس می کردم مبادا نتیجه را واگذار کنم. همین موضوع باعث شده بود تا حتی روند معمولی و واقعی خودم هم تحت تاثیر قرار بگیرد و نتوانم از توان و آمادگی بالای فنی و جسمی همیشگی خودم بهره ببرم. خوشبختانه حالا به آن حد از آمادگی روحی و روانی و تجربه کافی از این میادین رسیده ام و مهیای حضور در رقابتهای جهانی امید هستم.

رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی امیدهای جهان در روزهای ۳۰ آبان تا ۵ آذرماه در کشور لهستان برگزار می شود.