۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

لقب جدیدی که کره شمالی به ترامپ نسبت داد

کره شمالی در گزارشی دونالد ترامپ را به واسطه ایجاد شرایط جنگی در شبه جزیره کره، همانند عاملی که گلوی صلح را می‌فشارد و «نابودکننده صلح» است، توصیف کرد.
کد خبر : ۳۸۴۹۰۷
صراط:دور جدید دعواهای لفظی سران واشنگتن و پیونگ یانگ امروز یکشنبه با توصیف روزنامه دولتی کره شمالی از دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا- از سر گرفته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رودونگ سینمون (Rodong Sinmun) چاپ کره شمالی در گزارشی دونالد ترامپ را به واسطه ایجاد شرایط جنگی در شبه جزیره کره، همانند عاملی که گلوی صلح را می‌فشارد و «نابودکننده صلح» است، توصیف کرد.

این روزنامه با اشاره به این که ترامپ برای فروش تسلیحات خود به کره جنوبی و ژاپن باعث ایجاد وضع بحرانی در شبه جزیره کره شده، نوشت: «ترامپ در سازمان ملل اذعان کرد که به دنبال نابودی دولت و ملت کره شمالی است و همچنان به استقرار تجهیزات هسته‌ای استراتژیک در کره جنوبی و کشورهای اطراف آن ادامه می‌دهد و اوضاع در شبه جزیره کره را به سوی جنگ پیش می‌برد.»

پس از آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه سپتامبر، آمریکا دسترسی کشورهای حوزه شبه جزیره کره به تسلیحات پیشرفته را فراهم کرد. در آن زمان رسانه‌های کره شمالی عنوان «تاجر جنگ که روی خون انسان‌ها زندگی می‌کند» را به ترامپ دادند.

آمریکا هفته آینده در چارچوب رزمایش‌های مشترک، ناو هواپیمابر، زیر دریایی هسته‌ای و جنگنده‌های رادارگریز در شبه جزیره کره مستقر خواهد کرد.