۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

ستاره‌هایی که هنگام فیلمبرداری تا دم مرگ رفتند +تصاویر

ساخت فیلم اصولا کار آسانی نیست، اما در این میان بعضی فیلم ها تا جایی پیش می روند که ممکن است به قیمت جان بازیگران تمام شود.
کد خبر : ۳۸۴۹۵۶
صراط: ساخت فیلم اصولا کار آسانی نیست، اما در این میان بعضی فیلم ها تا جایی پیش می روند که ممکن است به قیمت جان بازیگران تمام شود.

به گزارش جام جم، در این گزارش از برخی واقعیات در مورد بازیگرانی را که در حین فیلمبرداری سختی های زیادی را متحمل شدند و آسیب های جدی دیدند، آگاه می شویم .

ان هتوی در «بینوایان»- 2012

ستاره‌هایی که هنگام فیلمبرداری تا دم مرگ رفتند +تصاویر

ان هتوی نقش سختی را در فیلم «بینوایان» به عهده گرفت. که البته نتیجه این سختی را نیز در سال 2013، زمانی که برنده بهترین بازیگر مکمل شد، دریافت کرد. او برای این فیلم مجبور شد که وزن خود را تا حد زیادی کاهش دهد.
او نقش خود را در این فیلم به عنوان یک کارگر ساده و فقیر آغاز کرد، بنابراین قبل از شروع فیلمبرداری 4.5 کیلوگرم از وزن خود را کم کرد. اما از آنجا که در انتهای فیلم او باید نقش یک زن افسرده و در حال مرگ را در خیابان های پاریس بازی می کرد، مجبور شد که 7 کیلوی دیگر نیز از وزن خود بکاهد. او در این باره می گوید: «من 7 کیلو را باید در 13 روز کم می کردم، به همین دلیل مجبور شدم که تقریبا هیچ غذایی نخورم
این رژیم نه تنها آسیب جسمانی بلکه آسیب روحی نیز به او وارد کرد. ان هتوی می گوید: «من در آن دوران واقعیت را فراموش کرده و در نقش ام غرق شدم. پس از اتمام فیلم، زمانی که به خانه بازگشتم، تا هفته ها نمی توانستم عکس العمل مناسبی از خودم نشان دهم و شرایط اطرافم را درک کنم. کوتاه کردن موها، کاهش وزن و گریه کردن های مدام در مقابل دوربین مرا از خودم دور کرده بود. مدت ها زمان برد تا من به دنیای واقعی خود باز گردم

میلا کونیس در «قوی سیاه»- 2010

ستاره‌هایی که هنگام فیلمبرداری تا دم مرگ رفتند +تصاویر

میلا کونیس برای «قوی سیاه» آموزش و تمرین‌های دشوار باله زیادی را پشت سر گذاشت. او 9 کیلوگرم از وزنش را تنها بدین دلیل که شبیه بالرین ها شود، از دست داد. شاید 9 کیلوگرم از نظر شما هیچ باشد اما برای میلا کونیس که پس از آن 43 کیلوگرم شد، وحشتناک بود.

برای این کاهش وزن، میلا رژیم غذایی درستی را دنبال کرد اما سیگار کشیدن های مدام او، به اندامش آسیب رساند. او 7 هفته مدام به مدت 4 ساعت هر روز تمرین باله می کرد، به همین دلیل فشارهای زیادی را تحمل کرد. حتی در انتهای فیلم، قسمت هایی از پشت بدنش زخم شده بود.
پس از فیلمبرداری، او به تدریج به وزن طبیعی خود بازگشت. او می گوید که من هر روز یک پیتزای کامل می‌خوردم، اما بدن ام هیچگاه مانند قبل نشد. من قبل از فیلمبرداری اندام خوش فرم و یکدستی داشتم اما پس از آن دیگر اینگونه نبود. در نهایت و آنقدر در این فیلم سختی کشید که دیگر حاضر نیست چنین سختی هایی را تحمل کند.

هیلاری سوانک در «دختر میلیون‌دلاری»- 2004


ستاره‌هایی که هنگام فیلمبرداری تا دم مرگ رفتند +تصاویر
هیلاری سوانک همیشه اندامی متناسب داشته اما خودش اعتراف می کند که فیلم «دختر میلیون‌دلاری» سخت تر از آنچه فکرش را می کرد، بود. او مجبور بود که هر روز چند تخم مرغ خام برای صبحانه اش بخورد که یکی از سخت ترین تجربه هایش بوده است.
در واقع او باید وزنش را بالا می برد، به همین دلیل مجبور بود که روزی 4000 کالری مصرف کند تا به هدفش برسد. بدتر این که او باید رژیم غذایی خاصی را دنبال می کرد. رژیم غذایی او شامل مواد حاوی پروتئین بود تا بتواند عضلاتش را تقویت کند. او می گوید: «من مجبور بودم که روزی 60 عدد سفیده تخم مرغ بخورم، یعنی هر یک ساعت و نیم یک بار. من حتی مجبور می شدم که شب ها نیز از خواب بیدار شوم و مکمل‌های مختلف بنوشم. شاید از نظر شما بیدار شدن در شب و غذا خوردن خیلی کار سختی نباشد اما زمانی که روزی 5 ساعت تمرینات سخت ورزشی می کنید، دیگر توان بیدار شدن در شب را ندارید
با تمام این اوصاف، او توانست 10 کیلو عضله به اندام خود بیافزاید. اگر چه او در طول تمرینات فیلمبرداری بارها دچار خون دماغ شد اما آسیب جدی به خودش وارد نکرد، البته جز این که سفیده تخم را به طور کل از زندگیش حذف کرد.

جرارد باتلر در «تعقیب ماوریکس»- 2012

ستاره‌هایی که هنگام فیلمبرداری تا دم مرگ رفتند +تصاویر

جرارد باتلر عادت دارد که در فیلم های پر از هیجان و خطر هنرنمایی کند اما او هیچگاه فکرش را هم نمی کرد که یک موج بتواند او را تا این حد به مرگ نزدیک کند.
فیلم «تعقیب ماوریکس» در مورد مرد جوانی است که برای موج سواری در بدترین شرایط پافشاری می کند. او در این فیلم مجبور بود که برخی از صحنه های موج سواری را خودش اجرا کند، به همین دلیل یادگیری این ورزش را آغاز کرد.
یک روز در حین موج سواری، یک موج بلند از پشت به او برخورد می کند و او را می اندازد. قبل از آنکه جرارد بتواند خودش را از اعماق آب بیرون بکشد، موج دوم نیز به سمتش راهی می شود. او می گوید: «من مدت زیادی زیر موج ها به این طرف و آن طرف پرتاب می شدم. آنجا بود که با خودم فکر کردم که وای بر من! من به خاطر فیلمبرداری داشتم جان خودم را از دست می دادم
در نهایت او توسط یک آمبولانس به بیمارستان منتقل شد اما خوشبختانه آسیب جدی به او وارد نشد. او می گوید: «من خطرهای بسیاری را پشت سر گذاشتم، از تصادف گرفته تا افتادن از سقف، اما این اتفاق بدترین شان بود

آدرین برودی در «پیانیست»- 2002

ستاره‌هایی که هنگام فیلمبرداری تا دم مرگ رفتند +تصاویر

فیلم «پیانیست» کارنامه درخشانی را در زندگی آدرین برودی ثبت کرد. از آنجا که او مجبور بود در این فیلم پیانو بنوازد، قبل از شروع فیلمبرداری هر روز به مدت 4 ساعت پیانو تمرین می کرد.

علاوه بر آن، او تا جایی که امکان داشت غذا نمی خورد تا وزنش کم شود و اندامی اسکلتی برای خود بسازد طوری که در طول 6 هفته توانست وزن خود را به 59 کیلوگرم کاهش دهد که برای یک مرد وزن بسیار کمی است.

«من ناراحتی های زیادی را در زندگی ام تحمل کردم، افراد زیادی را از دست دادم اما از افسردگی حاصل از گرسنگی هیچ نمی دانستم. من برای این فیلم مجبور بودم که روزهای زیادی را در تنهایی خودم سر کنم. از خانواده و دوستانم جدا بودم و این کار به روحیه من لطمه زیادی وارد کرد. گاهی با خودم فکر می کردم که دیگر هیچگاه به زندگی واقعی خود باز نخواهم گشت. در واقع نزدیک به 1 سال گذشت تا من خودم را بار دیگر پیدا کنم

رابرت دنیرو در «تنگه وحشت»- 1991

ستاره‌هایی که هنگام فیلمبرداری تا دم مرگ رفتند +تصاویر

رابرت دنیرو تجربه های زیادی برای بازی در فیلم های پر مخاطره دارد که «تنگه وحشت» نیز یکی از آنهاست. برای این که او در این فیلم بتواند به عنوان یک مجرم انتقام خود را بگیرد، به مدت 6 ماه رژیم غذایی خاصی را دنبال کرد طوری که اندام اش مانند ورزشکاران ورزیده شده بود. او حتی از خوردن آب هم در طول فیلمبرداری خودداری می کرد.
همین کار موجب اختلالاتی در اندامش شد. به عنوان مثال دندان هایش شادابی خود را از دست دادند که اصلا برای فیلمبرداری مناسب نبود. به همین دلیل او 5000 دلار خرج کرد تا دندان هایش را بار دیگر سفید و براق کند. در واقع برای این که خنده به لبان این ستاره سینما باز گردد، کارگردان هزینه زیادی را متحمل شد.

متیو مک کانهی در «باشگاه خریداران دالاس»- 2013

ستاره‌هایی که هنگام فیلمبرداری تا دم مرگ رفتند +تصاویر

فیلم «باشگاه خریداران دالاس» در مورد یک بیمار مبتلا به ایدز است که بعد از استفاده از یک داروی تایید نشده و احساس بهبودی متیو مک کانهی برای بازی در این نقش 23 کیلو وزن کم کرد اما در عوض جایزه اسکار را از آن خود کرد.
او در مورد کاهش وزن اش می گوید: «من این کار را به بهترین و سالم ترین شکل ممکن انجام دادم. به این صورت که اول با یک مشاور تغذیه مشورت کردم، پس از آن به خودم 4 ماه زمان دادم تا به وزن دلخواهم برسم. تنها چیزی که در این دوران مرا سورپرایز کرد، انرژی وافری بود که از دست دادم و هیچگاه هم جبران نشد

مت دیمون در «شجاعت در زیر آتش»- 1997

ستاره‌هایی که هنگام فیلمبرداری تا دم مرگ رفتند +تصاویر

شاید مت دیمون در آن زمان می خواسته خودش را ثابت کند که حاضر شد تمام سختی های فیلم را به جان بخرد.
تنها برای 2 روز بازی به عنوان یک سرباز، مت دیمون 18 کیلو وزن خود را در طول 3 ماه کم کرد که تاثیرات منفی خود را برای همیشه بر بدنش او باقی گذاشت. او می گوید: «این سخت ترین کار ممکن برای من بود. من صبح ها و شب ها حدود 6 مایل می دویدم و برای آن 6 فنجان قهوه در روز می خوردم تا بتوانم انرژی ام را بالا نگه دارم. اگر چه من از لاغری خودم وحشت کرده بودم اما واقعا بازی در آن فیلم تجربه ای بود که هیچوقت نداشتم. پس از اتمام فیلمبرداری نزد دکتر رفتم و او گفت که خوشبختانه قلب تو آسیبی ندید. اما خب قند خون من دچار مشکل شد و من هنوز هم تحت درمان هستم