۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

مسکو آزمایشات کره شمالی را محکوم می‌کند

رئیس شورای فدراسیون روسیه ضمن محکوم کردن آزمایشات اتمی کره شمالی از پیونگ‌یانگ و جامعه بین‌الملل خواست که به تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشند.
کد خبر : ۳۸۵۰۲۹

صراط: والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه (پارلمان روسیه) روز دوشنبه گفت که مسکو آزمایشات اتمی کره شمالی را محکوم می‌کند و از پیونگ‌یانگ و جامعه بین‌الملل می‌خواهد تا از تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل تبعیت کنند.

به گزارش فارس خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، اظهارات ماتوینکو در دیدار با هیأت پارلمانی کره جنوبی در «سنت پترزبورگ» مطرح شد.

طبق این گزارش، روسیه در تلاش است که هیأت کره شمالی و کره جنوبی را به برگزاری مذاکرات مستقیم ترغیب کند که البته تاکنون این تلاش‌ها ناموفق بوده است.

هیأتی از کره شمالی اخیراً اعلام کرده بود که فشارها و تهدیدات واشنگتن و رزمایش‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا در شبه‌جزیره کره به مفهوم آن است که پیش‌شرط آغاز مذاکره مستقیم میان دو کره محقق نشده است.

آزمایشات موشکی کره شمالی موجب تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره شده است و واشنگتن و همپیمانانش این آزمایشات را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل می‌دانند و رئیس‌جمهور آمریکا نیز کره شمالی را تهدید به حمله نظامی کرده است و رهبر کره شمالی نیز در پاسخ به این تهدیدات تأکید کرده است که در صورت هرگونه اقدام تحریک‌آمیز، واکنش شدید نشان می‌دهد.