۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱

سردار حاجی زاده: آینده را ملت ایران می‌سازد، نه کاخ سفید

آینده را ملت ایران می‌سازد، نه کاخ سفید. هر کاری که قرار است انجام شود در داخل باید انجام شود و در خارج از کشور خبری نیست.
کد خبر : ۳۸۵۱۴۰
صراط: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: سپاه بعنوان نهاد مدافع ملت ایران فریب دشمنان را نخواهد خورد و توانمندی خود را روز به روز افزایش خواهد داد چرا که شاخصه اول هر تحولی امنیت است.

به گزارش جهان نيوز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده طی سخنان در همایش یادواره شهدای قم، اظهار داشت: اگر امروز شهدا بخواهند چند توصیه مهم به ملت ایران داشته باشند بعد از ولایت مداری، تاکید بر موضوع دشمن شناسی است.
 
حاجی‌زاده افزود: امروز از هر روز دیگری بیشتر نیاز به تسلط در این موضوع داریم و این موضوع نه تنها مختص عرصه نظامی نیست بلکه فرهنگ، اجتماع، سیاست و اقتصاد ما متاثر از دشمنی دشمنان است.

وی در ادامه گفت: دشمنان در سه عرصه در حال فعالیت هستند، در حوزه اول کارشان را با تحریم و تحمیل مشکلات و معضلات جنگ اقتصادی پیش می‌برند و حوزه دوم عملیات روانی است که با گسترش ضریب نفوذ فضای مجازی، ابزار مناسبی در اختیار دشمن قرار گرفته است و عرصه سوم نیز تقابل با پیشرفت‌های ملت ایران و مقابله با عناصر اقتدار کشور است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با تشریح راهبردهای دشمنی آمریکا اظهار داشت: دشمنی آمریکا یک مسئله و راهبرد تغییر ناپذیر است که اگر چه تاکتیک‌های آن تغییر می‌کند اما استراتژی آن تغییر پذیر نیست.

حاجی‌زاده گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی بوش پدر و با فاصله، کلینتون و بوش پسر سایه جنگ را در منطقه می‌گستراندند که اینها برای گرفتن امتیاز و دوشیدن ملت‌های منطقه بود.

وی خاطر نشان کردند: جنگ علیه افغانستان که قدرت دفاعی ندارد و کشور عراق که قبلا خلع سلاح شده از یک طرف و از طرف دیگر سایه جنگ بر سر سایر کشورها ایجاد می‌کنند و این برای کسب منافع نا مشروع خودشان است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در ادامه گفت: اینها استراتژی آمریکا است و شاید تنها مدل تاکتیک آنها تغییر می‌کند. آنها بعد از مدتی می‌گویند دوره سر بریدن با چاقو تمام شده و حالا باید با پنبه سر برید. اوباما که ظاهری مظلوم دارد و سخنور است را می‌آورند که این تاکتیک را پیاده کنند و جالب این جا است که در برخی کشورهای عربی آفریقایی سه روز برای پیروزی وی جشن می‌گیرند و قذافی او را پسر خود می ‌خواند.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: اوباما نوروز را به فارسی تبریک می‌گفت و خود را متفاوت نشان می‌داد، در صورتی که ماموریت او متفاوت نبود.

وی با اشاره به بیانات رهبری گفت: حضرت آقا در برهه ای از مذاکرات فرمودند دست دوستی امریکا ظاهر مخملی دارد ولی داخل آن چدن است و این مصداق استراتژی با روش دیگر است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در ادامه تصریح کرد: امروز نیز آمریکا دیوانه ای را رو کرده و می گویند باید با روش دیوانه وار امتیاز بگیریم.

سردار حاجی‌زاده گفت: افرادی که در زمان طاغوت تحت تأثیر مشروبات الکلی بودند، هر کاری که می‌کردند مردم در جواب می‌گفتند «ولش کنید مسته». گاهی اوقات هم او خودش را به مستی می‌زند تا کارش را راه بیندازد و کسی اعتراض نکند.

وی ادامه داد: امروز هم ترامپ خودش را به دیوانگی زده تا با این روش امتیاز بگیرد و این در حالی است که برخی مسئولان می گفتند ولش کنید او جنگ طلب است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به لابی قوی صهیونیست‌ها گفت: کسانی که پشت پرده رژیم آمریکا هستند می‌دانند آنها در اسارت صهیونیست‌ها هستند و سیاست‌های اصلی توسط صهیونیست‌ها دیکته می‌شود.
حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در مسئله کره شمالی وقتی آنها در برابر آمریکا می‌ایستند، فورا به مذاکره روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه غرب نمی‌خواهد به اقتصاد ما کمک کند و ما هم نباید به دنبال متحول کردن اقتصاد به وسیله غرب باشیم، تصریح کرد: ما در صورتی می‌توانیم موفق شویم که دشمن را خوب بشناسیم و روش‌های او را خوب تشخیص دهیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: ما به تجربه فهمیدیم راهبرد رهبری در دشمن شناسی بی‌نظیر است پس بیاییم با جان و دل از ایشان تبعیت کنیم و دست خود را از دستان ایشان رها نکنیم و مراقب باشیم تا وحدت جامعه حفظ شود و از تفرقه بین صفوف ملت جلوگیری کنیم.

حاجی‌زاده اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات کشور عنوان کرد و افزود: آینده را ملت ایران می‌سازد، نه کاخ سفید. هر کاری که قرار است انجام شود در داخل باید انجام شود و در خارج از کشور خبری نیست.

وی گفت: ملت نگران جنگ نباشد، اینها عملیات روانی دشمن است و کشور ما آنقدر قدرتمند است که کسی توان حمله و مقابله با جمهوری اسلامی را نداشته باشد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه دشمن با سایه جنگ می‌خواهد ما را به مسائل واهی مشغول کند، اظهار داشت: امریکا به دنبال خروج از برجام نیست بلکه استراتژی امریکا حفظ پوسته برجام و تهی کردن هسته آن است و اگر واکنش به این تحرکات معقول نباشد، نه تنها آنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، بلکه آن میزان ناچیزی هم که داده‌اند را از ما پس خواهند گرفت.

سردار حاجی‌زاده افزود: در جریان برجام آمریکا نقش پلیس خوب را بازی کرد و رژیم صهیونیستی پلیس بد بود. امروز آمریکا نقش پلیس بد را بازی می‌کند و اروپا به رهبری فرانسه نفش پلیس خوب را برعهده دارد.

وی ادامه داد: در دوره جدید آمریکا و اتحادیه اروپا سیاست مرعوب کردن را در پیش گرفته‌اند به طوری که افرادیکه قصد خرید و فروش و سرمایه‌گذاری دارند دست نگه می‌دارند و در حقیقت دشمن قصد دارد با همین سیاست ملت را درگیر کند و وقت کشور را تلف کند تا در نهایت به ناامیدی و بدبینی مردم منجر شود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در بخشی از سخنان خود گفت: مگر دشمنی که امروز درباره توانمندی نظامی ما اینطور رفتار می‌کند مایل بود که در این بخش به توانمندی امروز برسیم؟ بنده قبلا هم گفته‌ام اگر دور تا دور کشور را دیوار بکشند، تولید موشک متوقف نخواهد شد چون تمام این صنعت بومی و داخلی است.

سردار حاجی‌زاده در ادامه خاطر نشان کرد: ما هر جا که از جوانان و نخبگان این قشر استفاده کردیم موفق بودیم و این را در حوزه نظامی ثابت کردیم.

وی افزود: سپاه به عنوان نهاد مدافع ملت ایران فریب دشمنان را نخواهد خورد و توانمندی خود را روز به روز افزایش خواهد داد چرا که شاخصه اول هر تحولی امنیت است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در بخش پایانی سخنان خود با مقایسه فناوری در بخش‌های نظامی و غیر نظامی گفت: حوزه غیر نظامی صدها برابر آسان‌تر از حوزه نظامی است. در حوزه نظامی با محدودیت‌ها و مشکلات بسیار زیادی مواجه هستیم و در همه جای دنیا سرریز پیشرفت‌های نظامی به سایر حوزه‌ها می‌رود و ما طبق همین اعلام می‌کنیم و آمادگی داریم در این موارد به بخش‌های غیر نظامی کمک کنیم.

حاجی زاده افزود: امروز دانشجویان در صف اول مبارزه با استکبار قرار دارند و باید در این مسیر خود را دستیار حضرت آقا بدانیم و مطالبه گری ما باید اینها باشد که شهدا هم همینها را از ما می‌خواهند.