۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

برانکو: آرژانتین هم در انتخابی ضعیف بود

سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد زلاتکو دالیچ و تیم ملی کرواسی به صحبت پرداخت.
کد خبر : ۳۸۵۲۰۸
صراط: سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد زلاتکو دالیچ و تیم ملی کرواسی به صحبت پرداخت.

به‌ گزارش ایسنا، ‌به نقل از سایت کروات وکرنیجی، سران فوتبال کرواسی بعد از عدم راهیابی این کشور به صورت مستقیم به جام جهانی، زلاتکو دالیچ، سرمربی العین را به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی انتخاب کردند و این‌ در حالی است که برانکو ایوانکوویچ یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال ‌ کرواسی بود.

برانکو درباره انتخاب دالیچ به عنوان سرمربی کرواسی، گفت‌: من نظر مثبتی درباره این انتخاب دارم و احترام زیادی هم برای او قائل هستم. به نظر من باید به دالیچ زمان دهیم. هر اتفاقی که در پلی‌آف رخ دهد و حتی اگر کرواسی به جام جهانی نرسد باید به این مربی زمان داد.

برانکو درباره شانس کرواسی در پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گفت‌: درست است که کرواسی در انتخابی نتایج خوبی را کسب نکرد  ولی نباید این را فراموش کرد که آرژانتین هم در انتخابی خوب نبود. کرواسی تیم بزرگی است و قادر به شکست دادن هر تیمی در پلی‌آف است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه صحبت‌های خود و در پاسخ به این سوال که آیا دالیچ بعد از موفقیت در فوتبال آسیا می‌تواند در فوتبال اروپا موفق باشد، توضیح داد: مربیانی مثل لیپی، ماگات، کاپلو یا ویاش بواش در فوتبال آسیا کار می‌کنند. نمی‌دانم دالیچ موفق می‌شود یا خیر؟ برای مثال کیکه فلورس در فوتبال ‌اسپانیا عملکرد خوبی داشت و در انگلیس هم خوب بود  ولی وقتی به امارات آمد نتوانست موفق شود و العین را در رده هشتم جدول رده‌بندی گذاشت.

او در پایان گفت: مربیگری در فوتبال آسیا سخت‌تر از اروپا است چون شما باید خودتان را با ذهنیت و سنت آن‌جا وفق دهید. یکی دیگر از مواردی که وجود دارد بحث مالی است. من که هفت سال سابقه مربیگری در کرواسی را دارم، وقتی که بخواهم به تیم‌ ‌ملی فوتبال کرواسی بروم، رقم بسیار کمتری نسبت به آن چه در جاهای دیگر می‌گیرم به من می‌دهند.