۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

واکنش کاربران ایرانی به آزادسازی کرکوک

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی آزادسازی کرکوک عراق از چنگال نیروهای بارزانی و عناصر پ.ک.ک را موفقیت عظیم نیروهای مقاومت اسلامی دانستند و در صفحات مجازی به این موضوع پرداختند.
کد خبر : ۳۸۵۳۹۴
صراط: بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی آزادسازی کرکوک عراق از چنگال نیروهای بارزانی و عناصر پ.ک.ک را موفقیت عظیم نیروهای مقاومت اسلامی دانستند و در صفحات مجازی به این موضوع پرداختند.

به گزارش روزنامه افکار، نیروهای عراقی روز دوشنبه به دستور حیدرالعبادی، فرمانده کل نیروهای عراق و نخست وزیر این کشور طی مأموریتی وارد استان کرکوک و مرکز شهر آن شدند.

دولت فدرال عراق برای ورود نیروهای تابع خود به کرکوک، ابتدا ضرب الأجل 48 ساعته تعیین کرد و که بعد از اتمام این مدت 24 ساعت دیگر تمدید شد.

با پایان مدت اعلام شده، نیروهای ارتش عراق به فرمان العبادی بامداد دوشنبه مأموریت تأمین امنیت شهر کرکوک را آغاز کردند.

نیروهای حامی مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق و عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) تهدید کرده بودند که «هرگز» از شهر کرکوک عقب نشینی نخواهند کرد و برای کرکوکِ نفت‌خیز حاضرند تا پای جان بایستند.

دولت فدرال عراق بارها درباره اقدامات مقامات جدایی طلب منطقه کردستان در شهر کرکوک هشدار داده و برخی فرماندهان نظامی عراق اعلام کرده بودند «کرکوک اشغال شده» و باید آزاد گردد.

جدیدترین خبرها از کرکوک حاکی از آن است که وزارت نفت عراق اعلام کرده اداره همه چاه‌ها و میدان‌های نفتی واقع در استان کرکوک را به دست گرفته است.

مجموع این اتفاق های دو روز گذشته علاوه بر بازتاب منطقه ای و جهانی، در شبکه های اجتماعی به خصوص در بین کاربران ایرانی بازتاب فراوانی داشت.

آسید در این باره نوشت: بارزانی که تا الان بیشترین نفع را از اقتصاد اقلیم کردستان برده‌،با از دست دادن فرصت صادرات روزانه ۵۰۰هزار بشکه نفت از کرکوک ضربه سختی خورد!

حمیدرضا کاظمی از فعالان بین الملل در مطلبی نوشت: 1974صدام برای تسلط بر کرکوک هزاران کشته داد و سرانجام توافق با شاه در الجزایر دادن امتیاز در اروند موفق به کنترل براین شهر حساس شد.

فرشاد مهدی پور نیز توئیت کرد: کرکوک عراقیة در کمتر از 24 ساعت در اختیار دولت مرکزی قرار گرفت. حالا  ترامپ دوست دارد هر چه دلش خواست، گزافه گویی کند.

در حساب توئیتری فیدل آمده است: شهید همت: «آسانترین جنگ، جنگ با اسرائیل است»؛ این یه چشمه از کوه اقتدار شهدا بود.

علی قلهکی از فعالان رسانه ای نیز نوشت: دیپلمات‌ها با تفکر«نمی‌توانیم» اقلیم کردستان را در صحنه سیاست باختند سرهنگ‌ها با تفکر«می‌توانیم»کرکوک را درصحنه نظامی، در کسر روز فتح کردند.

صفحه توئیتری « مبارز» نوشت: دیدید چقدر قشنگ قاسم سلیمانی چاه های نفت کرکوک رو بدون گلوله (با پول) از دستشون نجات داد.

علی کاظمی توئیت کرد: دیروز حلب  آزاد شد، امروز کرکوک، فردا فلسطین. خرمشهرها درپیش است.

سعید نیز نوشت: کرکوک ظرف 20ساعت آزاد شد. دم حاج قاسم و دوستان گرم با این اقتدار. حواس بعضی ها جمع باشه این تازه خاک همسایه بود نه خاک خودمان .

فرید ابراهیمی در این باره توئیت کرد: حاج قاسم الان دیگه به مرحله ای رسیده که نیاز به جنگ نداره. تا میگن داره میاد، خودشون میان کلید شهر رو تسلیم می‌کنن!

کمال لطفی نیز توئیت کرد: تصرف کرکوک یکی دیگر از معجزات فرماندهی حاج قاسم بود زخمی که این مرد بر قلب غرب با عقیم گذاشتن طرح خاورمیانه جدید گذاشت، التیام ناپذیر است.

عباس کلاهدوز از فعالان رسانه ای نوشنت: اکراد تا ابد باید قدردانت باشند؛ روزگاری مانع سقوط اربیل توسط داعش شدی و امروز رهروانت در حشدالشعبی و ارتش عراق،حماسه کرکوک را خلق کردند.

غیاثی با انتشار تصویری از خوشحالی مردم از آزادی کرکوکریال توئیت کرد: بعد از تلخی خیانت بارزانی شادی آزادی شهر کرکوک به دست حشدالشعبی دیدنیست.

میم چ نوشت: بارزانی بعدا در خاطراتش مینویسه که:شب خوابیدم صبح بیدارشدم دیدم کرکوک رو نیروهای عراقی پس گرفتن.

کاربر دیگری نوشت: الان دقیقاً تکلیف ما با منورالفکرهای روانی که حتی بابت اقدام ارتش عراق برای کنترل کرکوک هم به سپاه فحاشی می‌کنند چیه؟! چرا نمی‌میرند اینا؟!