۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

اژه‌ای: خط قرمزی در رسیدگی به تخلفات وجود ندارد

در رسیدگی به پرونده‌ها خط قرمزی برای کسی نداریم و قدرت و ثروت فرد اهمیتی نداشته بلکه قانون و مستندات اساس‌کار است.
کد خبر : ۳۸۵۵۰۹
صراط: معاون‌اول قوه قضائیه گفت: در رسیدگی به پرونده‌ها خط قرمزی برای کسی نداریم و قدرت و ثروت فرد اهمیتی نداشته بلکه قانون و مستندات اساس‌رکار است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه که مجلس و دولت نیز می‌توانند در این زمینه کمک کنند، قضازدایی و جرم‌زدایی بوده که لازم نیست تمام مسائل جرم تلقی شود.

وی بیان کرد: تامین منابع مالی و انسانی از عوامل موثر در انجام سریع امور بوده که دولت و مجلس نیز در این زمینه نقش دارند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های جدی قوه قضاییه بوده و در این زمینه مجمع تشخیص مصلح نظام نیز مصوب مجلس را ایلاغ کرده و در این راستا یاری ‌رسانی می‌کنند.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: در زمینه رسیدگی به جرایم تفاوتی بین استان‌های کشور وجود نداشته و با توجه اتهام براساس مستندات، تحقیقات و بررسی پرونده آغاز می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در رسیدگی به پرونده‌ها خط قرمزی برای کسی نداریم و قدرت و ثروت فرد اهمیتی نداشته بلکه قانون و مستندات اساس‌ کار است.

وی در زمینه موضوع زمین‌خواری هفت‌سنگان ادامه داد: رئیس‌کل دادگستری استان هر اقدامی که در پرونده امکان و براساس قانون لازم باشد، انجام داده و با روحیه انقلابی اهتمام ویژه‌ای در مقابله با متخلفان خواهد داشت این امر در حالی بوده که قضات باید در چارچوب قانون حرکت کنند.