۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

اولین اقدام قاطع معاون جدید زنگنه

معاون جدید وزیر نفت که تکمیل پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرده بود، نخستین سرکشی خود به حوزه‌های پالایشی را به همین پالایشگاه اختصاص داد و روز گذشته با حضور در محل این پالایشگاه، مدیرعامل ۴ماهه آن را برکنار کرد.
کد خبر : ۳۸۵۷۵۳
صراط: پالایشگاه ستاره خلیج فارس که قرار بود طی دوران ۴ ساله دولت یازدهم شاهد بهره‌برداری از آن، کاهش خام‌فروشی میعانات گازی و خودکفایی در تولید بنزین و حتی آغاز صادرات این فرآورده نفتی در ایران باشیم، با شروع دولت دوازدهم هنوز درگیر، اما و اگر‌های توسعه و تکمیل است.

به گزارش تسنیم در حالی که درست بعد از انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم، مدیرعامل این پالایشگاه تغییر کرده بود و به نظر می‌رسید که این تغییر در راستای بهبود وضعیت تکمیل این پروژه ملی باشد، طی ۴ ماه اخیر تنها خروجی تغییر مدیریت و تصدی مدیر جدیدی که نامش در لیست نجومی‌بگیران دولتی بود، این بود که تعداد ۱۰۰ نیروی آزمونی این شرکت در حالت بلاتکلیف قرار گرفته و به‌جای اینکه بر سر کار خود حاضر باشند، با عدم مدیریت صحیح نیروی انسانی در ماه‌های اخیر، این ۱۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی به‌حالت اعتراض یک روز را جلوی وزارت کار، یک روز جلوی وزارت نفت و روز دیگر را جلوی مجلس شورای اسلامی به شب می‌رساندند.

وضعیت نابسامان نیرو‌های آزمونی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین نبود چشم‌انداز مشخص از زمان تکمیل این پروژه، در شرایطی که تیم مدیریتی جدید حتی قادر به تکمیل فاز نخست این پالایشگاه نیز نبود، با حکم وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تغییر کرد.

«علیرضا صادق‌آبادی» معاون جدید وزیر نفت هفته گذشته در مراسم معارفه خود، تکمیل پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از اولویت‌های کاری خود اعلام کرد. این مدیر جوان، نخستین سرکشی خود به حوزه‌های پالایشی را به همین پالایشگاه اختصاص داد و روز گذشته با حضور در محل این پالایشگاه، مدیرعامل ۴ ماهه آن را برکنار کرد.

برکناری این فرد با دعوت ۱۰۰ نیروی آزمونی این پالایشگاه به کار همراه شد. یکی از این نیرو‌های آزمونی در تماس با خبرگزاری تسنیم ضمن ابراز رضایت از اقدام معاون جدید زنگنه گفت: بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی، روز گذشته از طریق پالایشگاه با ما تماس گرفتند و با عزت و احترام ما را دعوت به کار کردند.