۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

مردم برای تنظیم بازار گوشی نخرند

وزیر ارتباطات با اشاره به جایگاه حائز اهمیت دستگاه‌های نظارتی برای کنترل و نظارت بر بازار حین اجرای رجیستری گفت: یکی از راهکارهای تنظیم بازار عرضه و تقاضا، عدم خرید گوشی است.
کد خبر : ۳۸۵۸۱۰
صراط: محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه هم‌زمان با اجرای فاز نخست طرح رجیستری که صرفا به پایش تلفن‌های همراه موجود در شبکه می‌پردازد، شاهد سوءاستفاده و فضاسازی عده‌ای از فرصت‌طلبان در بازار تلفن همراه بودیم، اظهار کرد: هموطنان محترم توجه داشته باشند که طرح رجیستری تاکنون هیچ هزینه‌ای برای بازار تلفن همراه نداشته و نباید ریال اضافه‌ای بیش از ارزش واقعی گوشی به فرصت‌طلبان پرداخت نمایند. از سویی نظام عرضه و تقاضا نیز تغییری نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هر چند در این باره نقش دستگاه‌های نظارتی در کنترل و نظارت بر بازار بسیار حائز اهمیت است اما بهترین پاسخ به این موضوع عدم خرید گوشی برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا به نفع مشتری است.

وی عنوان کرد: تأکید می‌کنم اجرای طرح رجیستری نباید باعث افزایش قیمت برای مصرف کننده نهائی شود.

آذری جهرمی اشاره‌ای هم به منتقدان اجرای این طرح و آثار افزایش قیمتی که به حبابی بی‌جا از آن یاد کرد داشت و گفت: اگر قاچاق بد است و قاچاقچی دزد و این شرایط ضد اقتصاد مقاومتی، بایستی همه با هم در برابر آنها یکپارچه عمل کنیم.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز