۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

تصویب لایحه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی

کلیات لایحه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد.
کد خبر : ۳۸۵۸۵۳
صراط: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصویب کلیات دو لایحه پرداخت هزینه‌های دادرسی دستگاه‌های اجرایی و مجازات‌های اجتماعی جایگزین برای حبس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن نوروزی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز لایحه اصلاح قانون تجارت به تصویب رسید و مقرر شد تا طی نامه‌ای به رئیس مجلس ضرورت بررسی این لایحه در مجلس در قالب 85 قانون اساسی عنوان شود.

وی افزود: طبق تصمیم رئیس مجلس یا لایحه برای بررسی در صحن مطرح خواهد شد و یا طبق اصل 85 قانون اساسی نیاز به بررسی نخواهد داشت که این منوط به تصمیم رئیس مجلس است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه لایحه پرداخت هزینه‌های دادرسی دستگاه‌های اجرایی مطرح و بررسی شد و کلیات آن در جلسه امروز به تصویب رسید و جزئیات آن در جلسه آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در جلسه امروز طرح اصلاح ماده 609 قانون مجازات اسلامی مطرح شد که با رأی مخالف اعضای کمیسیون از دستور کار خارج شد.

وی افزود: در این جلسه همچنین لایحه مجازات‌های اجتماعی جایگزین برای حبس در کمیسیون مطرح شد که اعضای کمیسیون به کلیات آن رأی دادند و جزئیات آن در جلسه آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در جلسه امروز کمیسیون قضایی حاضر شد و گزارشی را از میزان پیشرفت کاداستر در ثبت اسناد کشور به نمایندگان ارائه کرد.