۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
سود میلیاردی و وعده ی بازگشت هزینه ها

اربعین و کاسبی بیمه شده بیمه ها!

با توجه به اینکه مبلغ دیه در سال گذشته 193 میلیون تومان بوده است بیمه دانا حدود20 میلیارد تومان هزینه کرده و با همه این تفاسیر حدود 21 میلیارد تومان از پول واریزی مردم دست نخورده است.
کد خبر : ۳۸۶۸۳۸
گروه اقتصادی صراط: زوار اربعین در سامانه سماح برای دریافت ویزای خود، هزینه 199 هزار و 500  تومانی  پرداخت می کنند که شامل 170 هزار تومان ویزا و 18هزار و 800 تومان حق بیمه و شش هزار و 200 تومان برای هزینه های هلال احمر است.

به گزارش پایگاه خبری صراط، شرکت  بیمه ایران در اطلاعیه ای ضمن تکذیب درنظر گرفتن سود خود از اربعین و با هدف اعتماد مسافران عتبات عالیات، مبلغ بیمه را به 16 هزار تومان  کاهش داده  که این حق بیمه  با توجه به ماه های دیگرسال ،با کاهش 55 درصدی مواجه است.

این شرکت در ادعایی جالب! تاکید کرده است اگر از هزینه های اربعین ،مبلغی باقی ماند، با حضور نهادهای نظارتی آن را به مردم برمی گرداند.

بیمه ایران اذعان می کند که درطول سال از زائرین عتبات عالیات 28 هزار و 800 تومان حق بیمه اخذ می کند که شامل خیلی موارد  اربعین مانند حادثه تروریستی نمی شود!

با این تفاسیر، با یک حساب سر انگشتی و ساده می توان به برخی تناقض گویی ها در این مورد دست یافت .
تعداد زوار اربعین  در سال گذشته دومیلیون و 200 هزار نفر اعلام شده که با حساب اینکه  هر نفر هجده هزار و 800 تومان به بیمه پرداخت کرده باشد در مجموع، زوار اربعین 41 میلیارد و 360 میلیون تومان به جیب بیمه ها واریز کرده بودند .
در این رابطه مدیر عامل بیمه دانا بهمن ماه سال گذشته تصریح کرد: "بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان در ایام منتهی به اربعین سال 95 در عراق به شهادت رسیدند و یا در حوادث رانندگی و به صورت عادی فوت شدند که خسارت افراد بیمه شده، پرداخت شده است."
حال با توجه به اینکه مبلغ دیه در سال گذشته 193 میلیون تومان بوده است بیمه دانا حدود20 میلیارد تومان هزینه کرده و با همه این تفاسیر حدود 21 میلیارد تومان از پول واریزی مردم دست نخورده است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در این باره می گوید: کل مبلغ دریافتی جهت بیمه زائران 25هزار تومان است که 18 هزار و 800 تومان سهم بیمه‌ها و 6 هزار و 200 تومان سهم هلال‌احمراست .
سید علی مرعشی با تشریح وظایف این دو سازمان تاکید کرد: "هلال‌احمر با ارسال 60 تن دارو، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، ایجاد چادرهای درمان و غیره  بدون دریافت ریالی حق درمان 6 هزار و 200 تومان دریافت می‌کند ولی بیمه‌ها که فقط در زمان فوت یا ادامه درمان در داخل کشور به تقبل هزینه‌ها ورود می‌کنند، 18 هزار و 800 تومان دریافتی دارند."
وی  تصریح کرد: "این مقدار دریافتی برای هلال‌احمر هزینه زیادی نیست اما دریافتی بیمه‌ها با مقدار خدماتی که ارائه می‌دهند، حداقل 80 درصد ذخیره و سود مالی دارد."

با محاسبات صورت گرفته و با کنار هم قرار دادن اظهارات مدیران مربوطه در بیمه و هلال احمر، به راحتی می توان دریافت که کاسبی شرکت های بیمه از اربعین چه میزان خواهد بود .
به نظر می رسد شرکت های  بیمه ای  نه تنها باید  منت کاهش سود خود را برای زوار اربعین نکشد بلکه  به سمت فراگیرشدن موارد بیمه ای  خود برای زائر امام حسین(ع) در طول سال نیز  قدم بردارد، زیرا اعتماد مردم با دادن بیانیه و بخشش مقداری از سود جلب نمی شود!
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
مسئولین سر سفره باهم میخورن
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
۱
۰
سلام
خسته نباشید
بنده یک نماینده بیمه هستم، معلوم است نگارنده اطلاع نداشته که این مطلب را نوشته چرا که سال گذشته حق بیمه زائرین 17000 تومان بود نه 18800 تومان و اینکه کاسبی که می فرمایید شما و امثال شما که ادعای حمایت از مردم را دارید و بارها نه شما بلکه همفکران شما ادعا کردند که مردم حق بیمه ندهند و اگر کسی کشته شد خیرین دیه آنها را بدهند! ولی نمی دانم چرا سالانه 20 هزار نفر در جاده ها می میرند کسی نیست دیه انها را بپردازد.
لطفا به عقل مردم توهین نکنید!
اگر کیسه دوخته اید که از بیمه ها کاسبی کنید، بیمه ها سرمایه شان از آن بیمه گذارانشان است و به قول شما حلال نیست مال حرام نخورید.
اگر میبینید بیمه ایران گفت پس از پرداخت خسارت ها باقیمانده پول زائرین را توزیع می کند فقط خواست زبان امثال شما را کوتاه کند که با بیفکری ذهن مردم را مشوش میکنید.
لطفا عاقل باشید و بگذارید مردم در مدنیت سیر کنند.