۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
خزعلی:

ردپای سند 2030 هنوز در مدارس و کتب درسی وجود دارد!

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند 2030 در برخی مدارس اجرا می‌شود، گفت: محتوای کتب درسی دانش‌آموزان تغییر کرده و هیچ اقدامی در خصوص اصلاح آن صورت نگرفته است.
کد خبر : ۳۸۷۳۲۴
صراط: عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سند 2030 در برخی مدارس اجرا می‌شود، گفت: محتوای کتب درسی دانش‌آموزان تغییر کرده و هیچ اقدامی در خصوص اصلاح آن صورت نگرفته است.

به گزارش فارس از مشهد، کبری خزعلی ظهر امروز در نشستی با موضوع حقوق کودک و مسائل که در مکتب نرجس (ع) برگزار شد، اظهار کرد: نقش خانواده در جامعه بسیار مهم است و دشمن این بزرگترین سنگر تحول جوامع که هم می‌تواند به سوی تعالی باشد و هم به سوی انحطاط را نشانه گرفته است.

وی افزود: شهری که در مقابله با اجرای سند 2030 ایستاد مشهد بود، این سند در شهریورماه سال گذشته ایجاد شد و در تیرماه امسال لغو شد، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که این سند در برخی مدارس اجرا می‌شود، محتوای کتب درسی دانش‌آموزان تغییر کرده و هیچ اقدامی در خصوص اصلاح آن صورت نگرفته است.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در دستورالعمل سند 2030 آموزش‌های جنسی برای کودکان آزاد است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری درباره این سند به رئیس جمهور، دبیر شورای عالی و صدا و سیما دستور دادند که این سند برداشته شود و دلیل حذف آن در سطح جامعه تبیین گردد.

خزعلی بیان کرد: سند تحول بنیادین که توسط شورای عالی انقلاب نوشته شده و مطابق با آموزه‌های دینی ما است در یونسکو اصلاح می‌شود که خوشایند نیست.
 
وی تشریح کرد: دشمن معتقد است که در ایران نه محاصره اقتصادی و نه جنگ هیچ اثری ندارد، بلکه متحد‌تر می‌شوند، اما آنچه که می‌تواند ایران را به سوی انحطاط ببرد، فقط مفاسد است که دشمن به آن انقلاب جنسی می‌گوید.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: دشمن به دنبال این است که زنان ایرانی را علیه انقلاب و اسلام تهییج کند و این کار را با ادعای نابرابری مردان و زنان در جامعه انجام می‌دهد.  

خزعلی اضافه کرد: شاخص عدالت جنسیتی این است که هرکس در جایگاه متناسب با شأن، توان، استعداد و مسؤولیت خود باشد، اما دشمن می‌خواهد تفاوت‌هایی که به صورت طبیعی بین زنان و مردان است را حذف کند.

وی به موضوع حضور زنان در ورزشگاه انتقاد کرد و گفت: فضای ورزشگاه با وجود شور و هیجان ایجاد شده در مسابقات برای حضور بانوان مناسب نیست و سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا تمام مشکلات بیکاری و مفاسد اجتماعی در جامعه ما برطرف شده است و تنها مشکل زنان جامعه ما حضور در ورزشگاه است؟

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: عده‌ای اسلام آمریکایی را ترویج می‌کنند، اسلامی که امر به معروفی مانند حجاب ندارد و اسلامی که مطابق با الگوهای سکولار است.

خزعلی با تأکید بر اینکه اسلام با ازدواج اجباری در هر سنی مخالف است، بیان کرد: در کشور ما 43 هزار ازدواج زیر 18 سال داریم که 7 هزار از این ازدواج‌ها در خراسان رضوی است و برخلاف آنچه که برخی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد منحرف مطرح می‌کنند، این سن بهترین زمان برای ازدواج است.

وی اضافه کرد: ازدواج دختران با سن کم و با اختلاف سنی زیاد با همسر بسیار اندک است، اما متأسفانه سیاه‌نمایی می‌شود و نباید به خاطر مواردی اندک قانون‌های اسلامی را تغییر داد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آماری در خصوص میزان طلاق و مرگ در اثر زایمان در دختران زیر 18 سال، گفت: براساس آمارهای وزارت بهداشت، مرگ بر اثر زایمان در دختران زیر 18 سال یک درصد و در 35 سالگی به بالا 26 درصد است و آمار طلاق و ازدواج در سن زیر 15 سال 5 تا 6 درصد است.  

خزعلی اظهار کرد: در کشور 14 میلیون و 192 هزار مجرد داریم که از این تعداد 9 میلیون و 769 هزار نفر دختر و 4 میلیون و 423 هزار نفر پسر هستند؛ همچنین 2 میلیون و 30 هزار نفر بالای 35 سال هستند و از ازدواج مأیوس شده‌اند.