۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

یک نفر راسرمربی کردند که رای بیاورند

مربی تیم ملی جوانان بوکس گفت: این فدارسیون شرایط مطلوبی ندارد و تبدیل به جایی برای بده و بستان های برخی افراد شده است.
کد خبر : ۳۸۷۶۳۴

صراط: همایون امیری دارنده مدال برنز رقابتهای قهرمانی آسیا در خصوص قطع همکاری زودتر از موعد فدراسیون بوکس با سرمربی کوبایی عنوان کرد: برای من و سایر اعضای خانواده بوکس جای سوال است که چطور فردی که هنوز فرق هوک چپ و راست را نمی داند و هیچ چیز از بوکس نمی داند سرمربی کوبایی بوکس که برایش از بیت‌المال هزینه شده است را اخراج می کند. من کنار این مربی تمرین کرده ام و نه تنها من بلکه همه افرادی که به فکر پیشرفت بوکس هستند نه منفعت خودشان سطح بالای فنی این مربی را تایید می کنند.

به گزارش مهر وی افزود: خدا را شکر من همیشه نان بازوی خودم را خورده ام و هیچ وقت دنبال حضور در فدراسیون و مربیگری نبوده ام اما متاسفانه نان یک عده از تخریب در بوکس به دست می آید. فدراسیون بوکس این روزها تبدیل به دلال خانه شده است. یک نفر را سرمربی می کنند تا به آنها کمک کند در انتخابات رای بیاورند. صحبت از کمیته فنی می کنند در حالی که همه افراد فنی را از این کمیته خط زده اند و تنها عده ای افراد طرد شده را دارند دور هم جمع کرده اند. افرادی بوده اند که چون نمی توانستند شاگردان خصوصی شان را به اردو بیاورند منفعت‌شان به خطر افتاد.

دارنده مدال برنز آسیا ادامه داد: کارنامه یک عده از افراد مشخص است و همه آنها را می شناسند. افرادی که در شهرستانها اردو می گذاشتند و پول های کلان به جیب می زدند. افرادی داریم که حاضرند همه چیز خود را بدهند تا فقط به یک سفر بروند چون سفر رفتن با هزینه شخصی به آنها نمی چسبد. اینها خوره های بوکس هستند و دلشان برای منفعت بردن از این رشته مظلوم تنگ شده است. اینکه فردی را برای کمک در انتخابات، سفارش آقازاده ها و جمع کردن رای به بوکس برگردانند خیانت به این رشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد خیمنز در تیم ملی بوکس را مثبت ارزیابی می کنید گفت: زمانی که خیمنز تیم را تحویل گرفت بوکسورهای نوپا و جوان و گمنام زیر دستش بوکس را شروع کردند و قدیمی ها کنار رفتند. روح تازه ای در تیم ملی دمیده شد و نسل تازه ای از بوکس ایران قدم روی رینگ گذاشت. در گذشته اگر هم مدالی گرفته می شد نه به خاطر فن سرمربی بلکه توسط برخی چهره ها و نام ها به این موفقیت می رسیدیم. آدم باید وجدان داشته باشد و با لابی و تضییع حق دیگران ولو یک خارجی به جایی نرسد. این نان ها خوردن ندارد.

امیری ادامه داد: حتما این موضوع را به گوش وزارت ورزش و جوانان هم می رسانیم. دکتر سلطانی فر اهل کوتاه آمدن با این افراد نیست. وقتی مجلس به وی رای اعتماد کامل داده یعنی او امین ورزش ایران است یعنی سفارش هیچ آقازاده و آقای X و Y  نمی تواند روی تصمیم وزارتخانه تاثیر بگذارد. دوره لابی بازی تمام شده است. اگر برای کار انتخاباتی سرمربی تیم ملی تعیین می کنند آن هم بدون نظر اهالی فن این رشته ، این ورزش زیر ذره بین مجلس و مسئولان است. آقایان باید به زودی پاسخ بدهند.